Σε φάση επανασχεδιασμού μπαίνει το λιμάνι του Βόλου, καθώς το Υπερταμείο ανακοίνωσε την πρόθεσή του να προσλάβει διεθνή σύμβουλο στρατηγικής ανάπτυξης, μετά και τις πληροφορίες για αυξανόμενο ενδιαφέρον από ινδικές εταιρείες. Η κίνηση αυτή αναμένεται να καθορίσει το μέλλον του λιμένα, ο οποίος εντάσσεται στον χάρτη του διακρατικού Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), που στηρίζεται από τις ΗΠΑ.

Το Υπερταμείο, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, προκηρύσσει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου που θα αναλάβει να χαρτογραφήσει την επόμενη μέρα του λιμένα Βόλου. Ο ρόλος του θα είναι καθοριστικός, καθώς θα διαμορφώσει ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο με χρονικό ορίζοντα το 2040.

Ο σύμβουλος θα αξιολογήσει τις υφιστάμενες υποδομές, τις αγορές-στόχους, τους ανταγωνιστές, θα καταγράψει τις ανάγκες των χρηστών και των τοπικών φορέων και θα εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, με πιθανές ΣΔΙΤ, συνεργασίες με άλλα λιμάνια και έμφαση στις συνδέσεις logistics. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 18 μηνών με δυνατότητα παράτασης.

Το ινδικό ενδιαφέρον και ο ρόλος του IMEC

Πληροφορίες από αρμόδιες πηγές επιβεβαιώνουν πως ινδικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους το λιμάνι του Βόλου, στο πλαίσιο του διαδρόμου IMEC. Πρόκειται για διεθνές σχέδιο μεταφορών που ξεκίνησε το 2023 με τη συμμετοχή της Ινδίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και άλλων χωρών, με στόχο τη δημιουργία εναλλακτικής διαδρομής μεταφορών που θα μειώσει την επιρροή της Κίνας στις ευρωπαϊκές υποδομές.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στην Ουάσιγκτον, συζητήθηκε η επιτάχυνση των επενδυτικών πρωτοβουλιών και ανακοινώθηκε ότι έως τα μέσα του 2025 θα δρομολογηθούν νέες συνέργειες στο πλαίσιο του IMEC.

Ωστόσο, καθοριστικό ρόλο στην πορεία του λιμένα αναμένεται να παίξει και η στάση της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είχε αναδειχθεί αρχικά προτιμητέος επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ, με προσφορά ύψους 51 εκατ. ευρώ, πριν την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει τον σχετικό διαγωνισμό, επικαλούμενη λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Τον Ιούλιο ολοκληρώνεται και το έργο βυθοκόρησης στο λιμάνι, ύψους 9,67 εκατ. ευρώ, που εντάσσεται στο πρόγραμμα αποκατάστασης από τις φονικές κακοκαιρίες Daniel και Elias του 2023. Την εκτέλεση έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. υπό την εποπτεία της ΕΥΔΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Γιώργος Σ. Σκορδίλης, Capital.gr