Συνεχίστηκαν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης για τα μεγέθη του ομίλου Fourlis και στο γ' τρίμηνο, σύμφωνα με τη διοίκηση, η οποία εκτιμά ότι, αν δεν προκύψει κάποιο εξαιρετικά αρνητικό συμβάν μέχρι το τέλος του έτους – δηλαδή ενδεχόμενο lockdown – ο τζίρος του ομίλου θα επαναπροσεγγίσει τα μεγέθη του 2019. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την IKEA, η εταιρεία έχει να διαχειριστεί μια σειρά από αρνητικά, για τα μεγέθη της, δεδομένα, όπως είναι τα αυξημένα κόστη για ενέργεια, μεταφορικά και πρώτες ύλες.
Σχετικά με τη νέα στρατηγική της εταιρείας, που αφορά στην επέκταση των λεγόμενων, mini IKEA και στη μείωση κάποιων μεγάλων καταστημάτων όπως αυτό της Θεσσαλίας, ο οικονομικός διευθυντής της Fourlis, Γιώργος Αλεβίζος, επισήμανε ότι, "αλλάζει όλο το retail στον κλάδο μας. Θελήσαμε και εμείς να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές και να φέρουμε τα προϊόντα μας πιο κοντά σε αυτούς, μιας και το concept των καταστημάτων IKEA, ήταν, λόγω μεγέθους, να βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα".
Σε ό,τι αφορά την απόφαση της εταιρείας να μειώσει τα τετραγωνικά μέτρα των καταστημάτων σε Λάρισα και Ιωάννινα, σημείωσε ότι το αρχικό σχέδιο για τη δημιουργία τους είχε καταστρωθεί την περίοδο 2008-2009, όταν δηλαδή η ελληνική οικονομία γνώριζε άνθηση.
Ωστόσο ακολούθησε η πολυετής ύφεση, η οποία έδειξε ότι το μέγεθος των καταστημάτων αυτών είναι υπερβολικό για την επαρχία, καθώς δεν ανταποκρίνονται στη ζήτηση, με αποτέλεσμα να "γράφουν" ζημιές για την εταιρεία. Σημειώνεται ότι, στα καταστήματα αυτά, έχει "τρέξει" πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το οποίο έχουν αποδεχθεί ήδη, περίπου 100 εργαζόμενοι.
Αναφορικά με το σημαντικά αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορικών, οι συμφωνίες 18 μηνών που είθισται να υπογράφει για την προμήθεια των προϊόντων, έχουν "προστατέψει" την IKEA Greece, ωστόσο με δεδομένο ότι δεν φαίνεται στον βραχυχρόνιο ορίζοντα κάποια αποκλιμάκωση των τιμών, από το 2022 θα κληθεί και αυτή να... πληρώσει το μάρμαρο της πανδημίας, προχωρώντας αναπόφευκτα σε ανατιμήσεις.
Πάντως, οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν "χτυπήσει" και την IKEA στην Ελλάδα, καθώς παρατηρούνται ελλείψεις σε διάφορα προϊόντα και μάλιστα στα λεγόμενα, best sellers.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr