Η Tailwind Shipping Lines, η οποία ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια από τη γερμανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl για να καταπολεμήσει το ναυτιλιακό χάος που προκλήθηκε από την πανδημία COVID-19, έχει αυξήσει τον στόλο της σε εννέα πλοία, δύο ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα ναυλωμένα, και λειτουργεί πλέον τρεις γραμμές (υπηρεσίες) για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη. Εκτός από την υπηρεσία Panda Express (PAX), η οποία συνδέει την Κίνα με τη Μεσόγειο, η ναυτιλιακή εταιρεία λειτουργεί πλέον δύο άλλες υπηρεσίες για τη Lidl και έναν αυξανόμενο αριθμό τρίτων πελατών. Η υπηρεσία Tiger Express (TEX) λειτουργεί μεταξύ του Chattogram στο Μπανγκλαντές και του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα ως τροφοδότης για την PAX και η υπηρεσία Dolphin Express (DEX) λειτουργεί μεταξύ της Βαρκελώνης στην Ισπανία και του Moerdijk στις Κάτω Χώρες.
Ιταλικό υβριδικό πλοίο από «ελληνικά χέρια»
Σχεδιασμένο από την ελληνική εταιρεία CTE Perdikaris and Celt και κατασκευασμένο σε ελληνικά ναυπηγεία στο Πέραμα (ναυπηγεία Κανέλλου), υπό την εποπτεία του νηογνώμονα RINA, είναι το υπερσύγχρονο υβριδικό επιβατηγό πλοίο Ro-Ro, το Sikania II Hybrid της Bluferries, μέλος του ιταλικού ομίλου FS Group. Το πλοίο θα δρομολογηθεί στα Στενά της Μεσσήνης και ενσωματώνει ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο συνδυάζει τους παραδοσιακούς κινητήρες ντίζελ με την προηγμένη ηλεκτρική πρόωση, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμων και αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στη βιώσιμη ναυτιλιακή τεχνολογία. Το πλοίο αυτό έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και διαθέτει ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Εχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά 22 βαρέων οχημάτων ή 125 αυτοκινήτων και 400 ατόμων.
Συμφωνία στην τεχνητή νοημοσύνη
Σε συμφωνία με την Google ήρθε ο γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος CMA CGM προκειμένου να επιταχύνει την ανάπτυξη λύσεων τεχνητής νοημοσύνης για εφαρμογή σε όλες τις χώρες και τους κλάδους (ναυτιλία, logistics, μέσα μαζικής ενημέρωσης) που δραστηριοποιείται. Συγκεκριμένα η CMA CGM αποσκοπεί να αυξήσει την αποδοτικότητά της και να συντομεύσει τους χρόνους παράδοσης μέσα από τη βελτιστοποίηση των διαδρομών, του χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων και της διαχείρισης των αποθεμάτων, ελαχιστοποιώντας παράλληλα το κόστος και τις εκπομπές άνθρακα. Μαζί με την Google, θα ηγηθούμε της ψηφιακής επανάστασης στη ναυτιλία, τα logistics και τα μέσα ενημέρωσης, σχολίασε ο Rudolph Saade, διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM. Οι υποδομές, η τεχνογνωσία δεδομένων της Google και η μακροπρόθεσμη επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της CMA CGM, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Google France, Sébastien Missoffe.
Tα ΝΕΑ