Σε αλλαγή των ισορροπιών στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών οδηγεί η εξαγορά της Wind Hellas από τη United Group, μητρική της Nova. Οι δύο όμιλοι που ελέγχει η United Group στην Ελλάδα έχουν αθροιστικά περί τα 5 εκατομμύρια συνδρομητές.
Σε δραστική αλλαγή των ισορροπιών στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά, και ειδικότερα στις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας αλλά και συνδρομητικής τηλεόρασης, οδηγεί η εξαγορά της Wind Hellas από τη United Group, μητρική της Nova. Με αυτή την εξαγορά, η αξία της οποίας σε όρους enterprise value ανέρχεται στα 950-970 εκατομμύρια ευρώ περίπου, η εν Ελλάδι εδρεύουσες επιχειρήσεις της United (η οποία ελέγχεται από το βρετανικό επενδυτικό κεφάλαιο BC Partners) θα ελέγχουν αθροιστικά περί τα 5 εκατομμύρια συνδρομητές, ξεπερνώντας τα 4,5 εκατομμύρια της Vodafone και πλησιάζοντας την πρώτη σε μερίδιο αγοράς στη χώρα, Cosmote.
Κύκλοι της αγοράς τονίζουν πως η ενδυνάμωση του σχήματος Wind - Nova από μια μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία όπως η United, που με τη σειρά της διαθέτει έναν ισχυρό κεφαλαιακά μέτοχο όπως η BC Partners, θα αυξήσει σημαντικά τον ανταγωνισμό με την Cosmote, ενώ θα πιέσει ακόμα περισσότερο την, τρίτη πλέον, Vodafone.
Στη United εκτιμούν πως μπορεί να μειώσουν σημαντικά τα κόστη στους δύο ομίλους, Wind και Nova, οι οποίοι πρόκειται να ενοποιηθούν εταιρικά και λειτουργικά, λόγω των συνεργειών που μπορούν να πετύχουν με τις άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και μέσων ενημέρωσης που ελέγχουν στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο. Παράλληλα, το business plan προβλέπει επενδύσεις όχι μόνο σε υποδομές αλλά και σε περιεχόμενο, ενώ μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών.
Πωλητές της Wind Hellas είναι τα δύο hedge funds-μέτοχοί της, Golden Tree Asset Management και Cyrus Capital Partners. Τα δύο αυτά funds αναμένεται να λάβουν σε μετρητά περί τα 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό έως τα 950-970 εκατ. αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες, την ανάληψη του δανεισμού της Wind.
Ο Νίκος Σταθόπουλος, επικεφαλής της BC Partners και πρόεδρος της United Group, σημειώνει πως «η εξαγορά και η ενσωμάτωση ισχυρών εγχώριων εταιρειών τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στην πλατφόρμα μας αποτελεί βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής αναπτυξιακής στρατηγικής της United Group». Συμπληρώνει δε ότι «η Ελλάδα είναι μια κομβικής σημασίας αγορά για εμάς και με την εξαγορά της Wind είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε έναν κορυφαίο, ολιστικό πάροχο και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του κλάδου τηλεπικοινωνιών της χώρας μέσω επενδύσεων σε υποδομές δικτύου, σε περιεχόμενο, σε τεχνολογία και σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελώντας ηγετική δύναμη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».
Παρέχοντας υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, σταθερής και τηλεόρασης, η Wind διαθέτει σήμερα συνολικά 4,2 εκατομμύρια συνδρομητές και έχει έσοδα άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Αντίστοιχα, η Nova στα τέλη του 2020 είχε συνολικά 869 χιλ. συνδρομητές και έσοδα 276,4 εκατομμύρια ευρώ. Η εξαγορά της Wind δίνει τη δυνατότητα στη United Group να συνδυάσει τη Wind με την υφιστάμενη εταιρεία της και πάροχο συνδρομητικής τηλεόρασης, Nova, δημιουργώντας έναν ισχυρό όμιλο, τον δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα, τόσο στις υπηρεσίες τηλεφωνίας όσο και τηλεόρασης.
Η United χαρακτηρίζει την ελληνική αγορά «ελκυστική, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης» και επιδιώκει το ενοποιημένο σχήμα Wind - Nova με τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει αλλά και με την ενίσχυση που θα έχει από τις άλλες εταιρείες του ομίλου United να αυξήσει την παρεχόμενη αξία προς τους Ελληνες καταναλωτές στην Ελλάδα μέσω συνδυαστικών προσφορών και νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών, σημειώνουν πηγές του ομίλου. Σε δηλώσεις της μετά την ανακοίνωση του deal, η CEO της United Group, Victoriya Boklag, αναφέρει πως «η συμφωνία αυτή επιβεβαιώνει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της United Group στην ελληνική αγορά. Η Wind, χάρη στην ισχυρή δραστηριότητά της στην κινητή τηλεφωνία, συνδυάζεται εξαιρετικά με την τεχνογνωσία που διαθέτουν η Nova και η United Group στους τομείς των μέσων ενημέρωσης και σταθερής τηλεφωνίας».
Ηλίας Γ. Μπέλλος Καθημερινή