Οι πωλήσεις των καινούργιων δίτροχων μηχανοκίνητων οχημάτων στη χώρα μας έπεσαν περίπου στο μισό στα χρόνια της κρίσης.
Το 2007 πωλήθηκαν 17.406 μηχανάκια ενώ το 2015 μόλις 9.881.
Παρόλα αυτά μια θεσσαλική επιχείρηση, με αξιοσημείωτη οικογενειακή ιστορία στον κλάδο, κατόρθωσε τα τελευταία χρόνια να πλασαριστεί και να εδραιωθεί στην κορυφή της Ελληνικής αγοράς δικύκλων.
Πρόκειται για τους αδερφούς Γκοργκόλη από τα Τρίκαλα, οι οποίοι διατηρούν πάντα ενεργές τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης στην πόλη των Τρικάλων επεκτείνοντας την επιχειρηματική τους δραστηριότητα τους και στην Αθήνα όπου σήμερα πραγματοποιείται ο κύριος όγκος των πωλήσεων τους.
Η Γκοργκόλης Α.Ε.αποτελεί συνέχεια της MEΓΚΟ ΑΒΕΕ, της τελευταίας ουσιαστικά Ελληνικής εταιρείας κατασκευής μοτοποδηλάτων και τρικύκλων μοτοποδηλάτων, η οποία ιδρύθηκε το 1962 στα Τρίκαλα από τον πατέρας τους και “έσβησε” στην δεκαετία του 80.
Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, εμπορευεται στη χώρα μας τα σήματα SYM (Ταϊβάν), Daytona (Ιαπωνία) και Quadro (Ιταλία).
Η SYM αποτελεί την αιχμή του δόρατος στα μηχανάκια, καθώς τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των ελληνικών πωλήσεων μπροστά από γνωστά ονόματα του χώρου όπως η Piaggio, η Honda, η Yamaha κ.α.
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία των ταξινομήσεων, το 2018 και μέχρι τον μήνα Ιούλιο, η SYM πούλησε στην Ελλάδα 4.850 δίκυκλα (μερίδιο 22%), με δεύτερη την Piaggio 3.860 μονάδες (μερίδιο 17,5%), τρίτη την Honda 3.788 (μερίδιο 17,2%) και τέταρτη μια ακόμα μάρκα της Γκοργκόλης Α.Ε., την Daytona η οποία έχει πωλήσεις 2.416 δικύκλων με μερίδιο αγοράς που φτάνει το 11%.
Η Γκοργκόλης ΑΕ συμμετέχει και στην συναρμολόγηση μερικών από τα μοντέλα που αντιπροσωπεύει.Ήδη το 2005, με τη συνεργασία του οίκου Ugolini design & engineering, η Daytona παρουσίασε το πρώτο παπί helmet-in με Ευρωπαϊκή έγκριση. Η Γkoργκόλης Α.Ε. ανέλαβε τη σχεδίαση, την εξέλιξη, την πιστοποίηση των προδιαγραφών ποιότητας και ασφάλειας και τον έλεγχο του τελικού σταδίου συναρμολόγησης.
Από το 2013 αντιπροσωπεύει και τα ποδήλατα GIANT
Η εταιρεία είναι μέλος του Επιμελητηρίου Τρικάλων.
Στα στοιχεία της διοίκησής της αναφέρονται τα εξής μέλη:
ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ ΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ - Μέλος Διοικ. Συμβουλίου από 03/07/2017 εως 30/06/2022
ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ ΒΑΣΙΛ ΝΙΚ - Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος από 03/07/2017 εως 30/06/2022
ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - Πρόεδρος & Διευθ. Σύμβουλ από 03/07/2017 εως 30/06/2022
ΓΚΟΡΓΚΟΛΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕΤ - Μέλος Διοικ. Συμβουλίου από 03/07/2017 εως 30/06/2022
Οικονομικά στοιχεία δεν δημοσιεύονται στην εταιρική της ιστοσελίδα.
Η θρυλική ΜΕΓΚΟ ΑΒΕΕ
Η οικογένεια Γκοργκόλη ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τα δίκυκλα το 1947 ανοίγοντας ποδαλατάδικο στα Τρίκαλα.
Δεκαπέντε χρόνια μετά, το 1962, ιδρύθηκε η ΜΕΓΚΟ ΑΒΕΕ με αντικείμενο την κατασκευή δικύκλων και τρικύκλων μοτοποδηλάτων.
Ήταν μία “από τις λίγες Ελληνικές βιομηχανίες μοτοποδηλάτων που είχε το θάρρος ή την τρέλα να κατασκευάσει ένα μοτοποδήλατο που φιλοδοξούσε να ανταγωνιστεί τα πιο προηγμένα μηχανάκια της Ευρώπης και της Ιαπωνίας”. Έτσι είχε αποδεχτεί ο Τύπος της εποχής (ΜΟΤΟRRΑD τεύχος 6, Ιανουάριος 1984) το τελευταίο μοντέλο GP50.
Το μοντέλο αυτό ήταν το επιστέγασμα της πορείας αλλά και το κύκνειο άσμα της Ελληνικής βιομηχανίας δικύκλου καθώς ήταν και το τελευταίο “made in Greece” μοτοποδήλατο.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr
Aυτόματο MEGO με κινητήρα MINARELLI
ΜEGO τρίκυκλο με κινητήρα SACHS τεσσάρων ταχυτήτων
Το μοντέλο VIVA της MEGO, με τρεις ταχύτητες, ειδική έκδοση για τα Ελληνικά ταχυδρομεία.
Οι εγκαταστάσεις της Γκοργκόλης στα Τρίκαλα