Μία σημαντική νίκη σε διεθνές επίπεδο αναφορικά με τον χαρακτηρισμό «greek yogurt» πέτυχε η Ελλάδα. Ο ιαπωνικός οργανισμός κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων, Japan Patent Office, έκρινε ότι η χρήση του εμπορικού σήματος «Τhe Greek Yogurt» από τον leader των γαλακτοκομικών της Ιαπωνίας, Meiji Co, θα πρέπει να ακυρωθεί.
Η απόφαση αυτή ενέχει βαρύτητα για την ελληνική πλευρά εάν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι η ιαπωνική αγορά παρουσιάζει σημαντικό εύρος στον τομέα του γιαουρτιού, με το σύνολο της αγοράς να ανέρχεται σε αξία της τάξεως των 6 δισ. ευρώ. Επιπλέον, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ρεπορτάζ η Meiji Co διατηρεί μερίδιο που αντιστοιχεί στο 40% του συνόλου της αγοράς γαλακτοκομικών της Ιαπωνίας.
Ταυτόχρονα όμως η απόφαση αυτή έχει και επικοινωνιακό υπόβαθρο, δεδομένου ότι ανακόπτει τη διάθεση και άλλων παικτών της αγοράς γαλακτοκομικών της ασιατικής χώρας, να αναγράψουν στα προϊόντα τους τη συγκεκριμένη εμπορική ονομασία και ιδίως ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο το φετινό καλοκαίρι, όπου οι επιχειρήσεις της χώρας βασίζουν τις προσδοκίες για αύξηση των πωλήσεών τους και αποκόμιση κερδών.
Η προσφυγή της ελληνικής πλευράς στο Japan Patent Office Διεκδικώντας την προάσπιση της εμπορικής ονομασίας «greek yogurt», το ελληνικό γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Τόκιο είχε εισηγηθεί την υποβολή ένστασης προς τον Japan Patent Office, βρίσκοντας στήριξη και θετική ανταπόκριση, τόσο από το υπουργείο Εξωτερικών, όσο και από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Εν αναμονή της έφεσης από την Meiji Co
Σε συνέχεια της δικαίωσης της χώρας μας για τη συγκεκριμένη υπόθεση, η ιαπωνική γαλακτοβιομηχανία αναμένεται να καταθέσει έφεση επί της αρχικής απόφασης, διαθέτοντας προθεσμία 40 ημερών. Η Ελλάδα ταυτόχρονα διατηρεί το δικαίωμα να διεκδικήσει τη διεύρυνση της εφαρμογής της απόφασης αυτής, καθότι η εφαρμογή της απόφασης δεν αφορά το σύνολο των χρήσεων του εμπορικού σήματος.
Ποια είναι η Meiji Co
Aναφορικά με την ιαπωνική εταιρεία, ανήκει στον κραταιό επιχειρηματικό όμιλο Meiji Holdings Co Ltd με δραστηριότητα στο χώρο των τροφίμων και των φαρμακευτικών προϊόντων. Έχει τζίρο 10,2 δισ. δολάρια.
Γιώργος Λαμπίρης foodreporter