Έκκληση για την κάλυψη δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας στον κλάδο των μεταφορών στη Γερμανία απηύθυνε για ακόμη μία φορά ο γερμανικός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε o εκπρόσωπος του συνδέσμου Ντιρκ Ενγκελχαρντ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), αυτήν τη στιγμή λείπουν περίπου 60.000 έως 80.000 οδηγοί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle, η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς, δεδομένου ότι κάθε χρόνο 30.000 οδηγοί συνταξιοδοτούνται, ενώ ο αριθμός των νέων στο επάγγελμα δεν ξεπερνάει τις 15.000. Εκτός όμως από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μεταφορών και η Διεθνής Ενωση Οδικών Μεταφορών (IRU), σε πρόσφατη μελέτη της, εκτιμάει ότι μέχρι το 2027 η Γερμανία θα χρειαστεί 185.000 νέους οδηγούς φορτηγών.
Αρκετοί ωστόσο αναρωτιούνται για ποιο λόγο δεν προσελκύει τους νέους ανθρώπους το συγκεκριμένο επάγγελμα. Κατ’ αρχάς οι αποδοχές θεωρούνται χαμηλές. Οπως αναφέρει η DW, o μηνιαίος μισθός για έναν νέο οδηγό διαμορφώνεται κατά μέσον όρο στα 2.500 ευρώ μεικτά, όμως και πάλι η αμοιβή θεωρείται χαμηλή, όταν μάλιστα περιλαμβάνει και δουλειά τα Σαββατοκύριακα. Επιπλέον, η μακροχρόνια απουσία του οδηγού από τη βάση του πολλές φορές διαταράσσει την ομαλή οικογενειακή ζωή του, αποτρέποντας αρκετούς να στραφούν προς το συγκεκριμένο επάγγελμα.
Την ίδια στιγμή είναι πιεστικές οι ελλείψεις στη Βρετανία στον κλάδο των οδικών μεταφορών, με τις μεταφορικές να εκπαιδεύουν πλέον ανέργους κάθε είδους. Σχετικό ρεπορτάζ του Reuters αναφέρει μάλιστα πως εντόπισε δύο πρώην πιλότους που βρίσκονται σε αναστολή εργασίας αλλά και έναν πρώην υπάλληλο χρηματοπιστωτικής που απολύθηκε μεταξύ των εκπαιδευομένων στη σχολή οδηγών φορτηγών μεγάλου κυβισμού Laurence Bolton. Το Reuters επικαλείται στοιχεία της Βρετανικής Ενωσης Οδικών Μεταφορών (RHA), σύμφωνα με τα οποία ο κλάδος χρειάζεται τουλάχιστον 100.000 οδηγούς φορτηγών καθώς η χώρα έχασε πολλούς αλλοδαπούς οδηγούς φορτηγών εξαιτίας του Brexit.
Οι εταιρείες του κλάδου έχουν αρχίσει να αυξάνουν τους μισθούς και να προσφέρουν μπόνους για να προσελκύσουν προσωπικό καθώς η οικονομία ανακάμπτει. Ετσι, πολύ περισσότεροι άνεργοι στρέφονται πλέον στις μεταφορικές που δίνουν δουλειά. Στελέχη του Εθνικού Κέντρου Οδήγησης της Βρετανίας αναφέρουν ότι σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 20% ο αριθμός των υποψηφίων που ενδιαφέρονται να εργαστούν ως οδηγοί φορτηγών. Επισημαίνουν, πάντως, πως η αύξηση αυτή δεν αρκεί.
Οι ελλείψεις οδηγών φορτηγών στη χώρα έχουν καταφέρει καίριο πλήγμα στο λιανικό εμπόριο της Βρετανίας, με τα σούπερ μάρκετ να εμφανίζουν άδεια ράφια και να διαμαρτύρονται για ελλείψεις, τις φημισμένες βρετανικές παμπ να ξεμένουν από μπίρες και την αλυσίδα ταχυφαγίας Mcdonald να μην μπορεί πλέον να πουλήσει milkshake. Το πρόβλημα της ανεπάρκειας οδηγών φορτηγών αντιμετωπίζουν άλλωστε και οι ΗΠΑ. Εκεί οι μεταφορικές ζητούν όλο και περισσότερες βίζες για να προσλάβουν ξένους οδηγούς φορτηγών. Δεδομένου του πόσο κεντρικός είναι ο ρόλος των φορτηγών μεταφοράς προϊόντων για την παγκόσμια οικονομία, εκτιμάται πως αν συνεχιστούν οι ελλείψεις ενδέχεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις.