Πρώτο σε πωλήσεις ήρθε το 2018 το σήμα της θεσσαλικής "Όλυμπος", των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, σε όρους αξίας, με τη Δέλτα να εμφανίζεται εις διπλούν στην πρώτη πεντάδα των ελληνικών brands.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor, η συνολική αγορά των γαλακτοκομικών κινήθηκε πτωτικά την τελευταία πενταετία, ενώ πέρσι η μόνη κατηγορία που κατέγραψε ελαφριά ανάπτυξη ήταν αυτή του γιαουρτιού και προϊόντων ξινόγαλου, όπως είναι το κεφίρ και το αριάνι.
Το 2018, πάντως, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ως κορυφαία εμπορικά σήματα στη γενική κατηγορία των γαλακτοκομικών αναδεικνύονται τα εξής:
• Όλυμπος (Ελληνικά Γαλακτοκομεία)
• Νουνού (FrieslandCampina)
• Δέλτα (Vivartia) • Milko (Vivartia)
• Φάγε
Μεγαλύτερη η πτώση των ροφημάτων γάλακτος στην πενταετία
Τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις πωλήσεις σε αξία έχουν οι κατηγορίες του τυριού και των ροφημάτων γάλακτος, που θα εξακολουθήσει και την επόμενη πενταετία.
Τη μεγαλύτερη πτώση θα σημειώσουν οι κατηγορίες του βούτυρου και των αλειμμάτων και των άλλων γαλακτοκομικών -στα οποία περιλαμβάνεται το παγωτό – το 2020, ενώ έως το 2023 η ψαλίδα θα κλείνει, με το σύνολο των κατηγοριών να κινείται σχεδόν το ίδιο πτωτικά, με εξαίρεση την κατηγορία του γιαουρτιού για τη χρήση 2022.
Συνολική κατηγορία γαλακτοκομικών: -1,9% (2019), -1,9% (2020), -2,3% (2021), -2,1% (2022), -2,1% (2023)
Βούτυρο και αλείμματα: -2,7% (2019), -3,1% (2020), -3,2% (2021), -2,8% (2022), -2,6% (2023) Τυρί: -2,1% (2019), -2,4% (2020), -2,4% (2021), -2,4% (2022), -2,1% (2023)
Ροφήματα γάλακτος: -1,1% (2019), -1% (2020), -1,6% (2021), -2,2% (2022), -2,3% (2023)
Γιαούρτι: -0,6% (2019), -0,5% (2020), -1,4% (2021), +0,2% (2022), -0,3% (2023) Άλλα γαλακτοκομικά: -7% (2019), -5,2% (2020), -5,3% (2021), -4,8% (2022), -4,7% (2023) Με θετικό πρόσημο η κατηγορία του γιαουρτιού Συνολική κατηγορία γαλακτοκομικών: 1,79 δισ. ευρώ (-0,1%)
Βούτυρο και αλείμματα: 103 εκατ. ευρώ (-0,4%)
Τυρί: 626,1 εκατ. ευρώ (-0,1%)
Ροφήματα γάλακτος: 609,3 εκατ. ευρώ (-0,1%)
Γιαούρτι: 301,4 εκατ. ευρώ (+0,3%)
Άλλα γαλακτοκομικά: 157,8 εκατ. ευρώ (-0,4%)
Χριστίνα Παπαγιάννη foodreport