Συνεχείς επενδύσεις υλοποιεί η Fraport Greece, στα 14 περιφερειακά που διαχειρίζεται, και στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο, ενώ σύντομα θα ανακοινώσει τα πρώτα αεροδρόμια στα οποία θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω επεκτάσεις των τερματικών σταθμών.

Η εταιρεία από το 2017 μέχρι τώρα έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις, ύψους 500 εκατ. ευρώ, για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ενώ κάθε χρόνο υλοποιεί επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ όπως είπε ο κ. Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, στο πλαίσιο του 7ου συνεδρίου Υποδομών – Μεταφορών ITC 2024.

Στις νέες επενδύσεις που υλοποιεί αυτή την περίοδο η Fraport Greece είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων συστημάτων ραντάρ για την Ανδραβίδα και τα Χανιά, καθώς και το πρόγραμμα συμμόρφωσης των 13 από τα 14 αεροδρόμια με τους πλέον σύγχρονους κανόνες ασφαλείας του ΕΑSΑ, του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ύψους 150 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται και με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Η Fraport παρακολουθεί στενά την κίνηση στα 14 αεροδρόμια και τις προβλέψεις και είναι υποχρεωμένη από την σύβαση να προβαίνει εγκαίρως σε έργα επέκτασης και αναβάθμισης των σταθμών σύμφωνα με τον κ. Βήλο.

Άλλωστε οι αποδόσεις των τελευταίων χρόνων «υποχρεώνουν» την Fraport να προχωρήσει επενδύσεις επέκτασης.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βήλος το 2024 θα ολοκληρωθεί με την Fraport να έχει διακινήσεις 36 εκατ. επιβάτες από 34 εκατ. το 2023, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Πρόκειται για μία αύξηση 5,5%-6%, συμπλήρωσε. Το 85% είναι επιβάτες εξωτερικού ενώ στα κερδισμένα αεροδρόμια της φετινής χρονιάς είναι της Ρόδου, που σημείωσε αύξηση 13,3% το οκτάμηνο σε σχέση με πέρυσι, των Χανίων, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Μυτιλήνης.

Δεν υπάρχει υπερτουρισμός

Σχολιάζοντας τα όσα λέγονται περί «υπερτουρισμού» ο κ. Βήλος, τόνισε ότι είναι επικίνδυνο για την χώρα μας να λέμε ότι υπάρχει υπεροτουρισμός καθώς πυροβολούμε τα πόδια της βαριάς βιομηχανίας μας.

Για τον ίδιο δεν υπάρχει υπερτουρισμός και όποιο πρόβλημα καταγράφεται αφορά συγκεκριμένους προορισμούς και για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Αν αθροίσουμε την έκταση των προορισμών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, αυτή η έκταση δεν ξεπερνά το 1% της συνολικής έκτασης της χώρας, υπογράμμισε και έδωσε έμφαση στην έλλειψη επαρκών υποδομών.

Λάμπρος Καραγεώργος, ot.gr