Το πρώτο «πακέτο» νέων σιδηροδρομικών έργων, συνολικού ύψους γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, προκηρύσσει τις επόμενες εβδομάδες η ΕΡΓΟΣΕ, μεταξύ των οποίων και πολυαναμενόμενα έργα στην Ανατολική Θεσσαλία κυρίως σε Μαγνησία και Λάρισα.
Πρόκειται για διαγωνισμούς που αφορούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου και εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.
Όπως είχε ανακοινώσει πριν από λίγες εβδομάδες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης, το συνολικό ύψος των συγκεκριμένων έργων προσεγγίζει τα 630 εκατ. ευρώ και σε πρώτη φάση θα δημοπρατηθούν τα μισά, μολονότι σε όλα υπάρχουν οριστικές μελέτες.
Στον κατάλογο των έργων περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση στην υφιστάμενη μονή γραμμή Λάρισα – Βόλος, με αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου – ΒΙΠΕ – Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου, προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα ξεχωρίζουν ηλεκτροκίνηση στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 57 εκατ. ευρώ, η αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Οινόη προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ), το σύστημα τηλεπικοινωνιών (GSM-R και η προμήθεια φορητού εξοπλισμού) στα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός, Κιάτο – Πάτρα και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 117 εκατ. ευρώ, κ.α.
Στα έργα που εντάχθηκαν στο πρώτο «πακέτο» περιλαμβάνεται και η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.
Τέλος, στα μελλοντικά θεσσαλικά έργα που βρίσκονται ακόμη στο επίπεδο των προθέσεων και προϋποθέτουν Ευρωπαϊκή Έγκριση, ανήκει και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου η οποία περιλαμβάνεται και ως μελλοντική προίκα ως προς τον ιδιώτη ανάδοχο του λιμανιού που θα προκύψει.
Λευτέρης Ευαγγέλου thessaliaeconomy.gr