Περίπου ένας στους τέσσερις αγοράζει σήμερα φρέσκο κρέας και φρέσκα φρούτα και λαχανικά από τα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές μέσης ηλικίας να επιμένουν περισσότερο στις οργανωμένες αγορές έναντι των πελατών άλλων ηλικιών, σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα οπωροκηπευτικά.
Όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 26% του συνόλου των καταναλωτών επιλέγει τις οργανωμένες αγορές για προμήθειες σε φρέσκων φρούτων και λαχανικών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται στο 35%, εφόσον μιλάμε για καταναλωτές που γεννήθηκαν από το 1980 έως το 2000, γνωστοί ως millennians και στο 38% εφόσον αναφερόμαστε σε καταναλωτές ηλικίας άνω των 40 ετών γνωστοί και ως xennials.
Ένας στους τέσσερις ψωνίζει νωπό κρέας από σούπερ μάρκετ Στα νωπά κρέατα τα σούπερ μάρκετ επιλέγει το 27% του συνόλου των καταναλωτών, ενώ στις ηλικίες από 20 έως 40 ετών το 28% αυτών και σε ηλικίες άνω των 40 ετών το 19%. Σημειώνεται ότι για αγορές φρέσκου κρέατος, στο κρεοπωλείο συνεχίζει να απευθύνεται το 69% των καταναλωτών.
Από τις λαϊκές αγορές, που είναι και ο βασικός ανταγωνιστής των σούπερ μάρκετ στην κατηγορία των νωπών φρούτων και λαχανικών, αγοράζει το 60% των καταναλωτών, ενώ στα οπωροπωλεία απευθύνεται μόλις το 13% αυτών.
Κύκλοι του λιανεμπορίου τονίζουν ότι, οι καταναλωτές με την πάροδο του χρόνου στρέφονται όλο και περισσότερο στις οργανωμένες αγορές για την προμήθεια νωπών προϊόντων, γεγονός το οποίο ισχύει και για τα προϊόντα άρτου. Ακολουθώντας την τάση αυτή, οι αλυσίδες τα τελευταία χρόνια επιμένουν, διευρύνοντας τα τμήματα με τα νωπά οπωροκηπευτικά, καθώς προσθέτουν νέους κωδικούς.
Επίσης ενισχύουν το κρεοπωλείο εμπλουτίζοντας τη γκάμα των προϊόντων τους, ενώ ανάλογα κινούνται και στην κατηγορία του άρτου, όπου, πέραν των άλλων, αναπτύσσουν εντονότερα τις ζεστές γωνίες.
Πλάτων Τσούλος foodreporter