Αν και το πρόσημο παρέμεινε θετικό, η ανοδική τροχιά των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ επιβραδύνθηκε την εβδομάδα 23/03-29/03/2020, καθώς - σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI - καταγράφηκε άνοδος 11,5%.
Πρόκειται για μία εξέλιξη, την οποία επιβεβαιώνουν και στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που ανέφεραν ότι «μετά τον αρχικό πανικό που επικράτησε, καθώς και λίγο αργότερα, με τη λήψη πιο αυστηρών περιοριστικών μέτρων, η κίνηση στα καταστήματα εξελίσσεται σε φυσιολογικά επίπεδα», προσθέτοντας ότι «σαφώς παρατηρείται μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τους ρυθμούς της αγοράς κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, ωστόσο, λόγω και των πιο αυστηρών μέτρων, δεν παρατηρούνται, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, προβλήματα συνωστισμού του κόσμου και ελλείψεις σε προϊόντα». Θυμίζουμε ότι η καλύτερη εβδομάδα σε επίπεδο αύξησης των πωλήσεων ήταν αυτή της 9-15/3, οπότε και καταγράφηκε άνοδος 95,7%.
Κάμψη μετά την έκρηξη
Αξίζει δε να υπογραμμιστεί ότι, την τελευταία εξεταζόμενη περίοδο, οι κατηγορίες, που πρωταγωνίστησαν στην άνοδο (νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής), είτε ενισχύθηκαν ελαφρά, είτε υποχώρησαν.
DATA (πωλήσεις) Κατηγορίες Είδη νοικοκυριού : +6,1% Είδη προσωπική υγιεινής/ φροντίδας: -2,7% Τρόφιμα: +16% Υπόλοιπα: -1,9% ΣΤΟ +35,1%
ΤΑ FMCG Συνολικά, στην Covid-19 περίοδο, οι καταναλωτές έχουν ξοδέψει σχεδόν 173 εκατ. ευρώ περισσότερα από το το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τη συνολική αγορά FMCG να καταγράφει άνοδο 30,4%.
Γενικότερα για τον κλάδο, η χρονιά έτρεχε μέχρι τις 29/3/2020 με ρυθμό 11,5%.
Μάκης Αποστόλου FnB Daily