Τη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για το 2025, με αιχμή το άνοιγμα στην αγορά της Ινδίας και την περαιτέρω διείσδυση σε παραδοσιακές αγορές, ανέπτυξε η αρμόδια υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο Τουρισμού, με αφορμή τη Διεθνή Τουριστική Έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο Νέο Δελχί τον Φεβρουάριο, προετοιμάζει μια αποστολή στην Ινδία προκειμένου να ανοίξει διαύλους επικοινωνίας με τη χώρα της Ανατολής, η οποία μπορεί να αποτελέσει μεγάλη δεξαμενή τουριστών για την Ελλάδα.

«Η Νο1 αγορά την οποία στοχεύουμε να ανοίξουμε το 2025 είναι η Ινδία», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Τουρισμού. Βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση Ινδών τουριστών, όπως τόνισε η Όλγα Κεφαλογιάννη, είναι η διευκόλυνση έκδοσης θεωρήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει οδηγία στο υπουργείο Εξωτερικών να συστήσει δύο ακόμη προξενικές Αρχές στη Βομβάη και στο Μπανγκαλόρ, πέρα από την Πρεσβεία της Ελλάδας στο Νέο Δελχί.

Η στόχευση στην αγορά της Ινδίας περιλαμβάνεται, άλλωστε, στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Τουρισμού για το 2024, που ενσωματώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού.

Στόχος είναι η ενίσχυση του μεριδίου του ελληνικού τουρισμού στην αγορά της Ινδίας, με απώτερη επιδίωξη την αύξηση των τουριστικών ροών και εισπράξεων κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, καθώς και την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την άμβλυνση της εποχικότητας, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, η διεύθυνση Έρευνας του υπουργείου Τουρισμού πραγματοποίησε μέσα στο έτος έρευνα για την Ινδία, ως χώρα ενδιαφέροντος για τον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, μέχρι το 2025 η Ινδία αναμένεται να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές στον κόσμο περνώντας από τη 12η στην 5η θέση στη διεθνή κατάταξη.

Στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας έχει στρέψει το βλέμμα του και ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, η AegeanΑΡΑΙΓ -0,10%. Υπενθυμίζεται ότι η αεροπορική έχει προχωρήσει στην επένδυση 4 αεροσκαφών μιας «ειδικά διαμορφωμένης» έκδοσης των Airbus A321neo, που παρέχουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να εκτελέσει πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας και να τοποθετηθεί στρατηγικά σε προορισμούς στους οποίους μέχρι σήμερα δεν έχει πετάξει, δηλαδή σε αγορές εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι και την Ινδία.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι στελέχη της AegeanΑΡΑΙΓ -0,10% συμμετείχαν στην ελληνική επιχειρηματική και διπλωματική αποστολή που βρέθηκε στο Νέο Δελχί τον περασμένο Φεβρουάριο. Τότε, ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε συναντήσει τον Ινδό ομόλογό του, Ναρέντρα Μόντι, με τον οποίο συζήτησαν την περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Και μπορεί να μην είναι εύκολη η καταγραφή των Ινδών που επισκέπτονται τη χώρα μας, ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της Mabrian, το 2023 σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 18% στις αφίξεις Ινδών τουριστών στην Ελλάδα, με την εν λόγω αγορά να εξελίσσεται σε μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες πηγές εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο. Καθοριστικό ρόλο στην κατεύθυνση προσέλκυσης Ινδών τουριστών θα διαδραματίσει σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας.

Εκτός από την Ινδία, ο σχεδιασμός του υπουργείου Τουρισμού προβλέπει μεγαλύτερη διείσδυση στις ΗΠΑ και στη Σαουδική Αραβία. «Το 2024 είχαμε τις περισσότερες απευθείας πτήσεις από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Τώρα επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τη συνδεσιμότητά μας και ως εκ τούτου την προσέλκυση τουριστών από τη Δυτική Ακτή», είπε.

Το νομοσχέδιο

Ανοιχτό άφησε, την ίδια στιγμή, η Όλγα Κεφαλογιάννη το ενδεχόμενο τροποποιήσεων στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων που προβλέπεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.

Όπως είπε τα σχόλια που αναρτώνται στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης θα ληφθούν υπόψη, ωστόσο, τόνισε ότι «πρόθεσή μας είναι να θέσουμε minimum λειτουργικές προδιαγραφές και προδιαγραφές ασφαλείας γιατί πρόκειται για ένα τουριστικό προϊόν και πρέπει να ελέγχεται. Η επιβολή προστίμων σε περίπτωση μη τήρησης των νέων προδιαγραφών θα συμβάλλει στη συμμόρφωση με το νέο πλαίσιο».

Αναφερόμενη στις νέες ρυθμίσεις η υπουργός Τουρισμού είπε: «Είναι δυνατόν κάποιος τουρίστας που επισκέπτεται την Ελλάδα και κάνει κράτηση από μία πλατφόρμα να μείνει σε ένα υπόγειο και να μην υπάρχει καμία δυνατότητα ελέγχου; Είναι τουριστικό προϊόν. Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις προφανώς και λειτουργούν ως παραξενοδοχία», τόνισε χαρακτηριστικά η υπουργός Τουρισμού.

Επεσήμανε, δε, πως το προηγούμενο φορολογικό νομοσχέδιο, που προέβλεπε μέτρα φορολογικού χαρακτήρα για την ισότιμη μεταχείριση των διαχειριστών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης με άλλες μορφές ενοικίασης καταλυμάτων, η παροχή κινήτρων για τη μετατροπή ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μακροχρόνια σε συνδυασμό με το νέο πλαίσιο που ορίζει λειτουργικές προδιαγραφές και προδιαγραφές ασφαλείας, θα επιτρέψουν την απελευθέρωση κάποιων ακινήτων από την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Σημειώνεται ότι βάσει του νέου πλαισίου, μεγάλος αριθμός καταλυμάτων ενδέχεται να τεθεί εκτός αγοράς, εγείροντας τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών ακινήτων, όπως φαίνεται και από την ανακοίνωση της ΠΟΜΙΔΑ.

Η κατάταξη

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός Τουρισμού στο νέο σύστημα κατάταξης καταλυμάτων, λαμβάνοντας υπόψη το περιβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα, το οποίο επίσης περιλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

«Το πρωτοπόρο σύστημα κατάταξης θα καταστήσει την Ελλάδα πρότυπο. Ιδανικά θα θέλαμε να παρουσιάσουμε την πρωτοβουλία στην Ευρώπη, δίνοντας την κατεύθυνση και στις υπόλοιπες χώρες», τόνισε η Όλγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων στο σκέλος της αειφορίας να συνδεθούν με την πρόσβασή τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία στην κατεύθυνση ποιοτικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού με όρους βιωσιμότητας.

H προβολή του ΕΟΤ

Στις προτεραιότητες του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) αναφέρθηκε από την πλευρά του ο νέος γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος.

Όπως τόνισε, στις προτεραιότητες του Οργανισμού είναι η ενίσχυση και η αναβάθμιση των 17 γραφείων που διαθέτει ο ΕΟΤ στο εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, ο γ.γ. του ΕΟΤ εκτίμησε πως θα διατεθούν πάνω από 20 εκατ. ευρώ για δράσεις προώθησης του προορισμού.

Εύα Δ. Οικονομάκη, euro2day.gr