Mια εφαρμογή, που θα μπορούν να κατεβάσουν στο κινητό τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες, θα υποκαταστήσει αν όχι τον λογιστή, τουλάχιστον ένα τμήμα του λογιστηρίου. Σύμφωνα με την καθημερινή (Προκόπης Χατζηνικολάου) με την εφαρμογή που αναπτύσσει η ΑΑΔΕ, και θα είναι διαθέσιμη από φέτος, θα εκδίδονται τιμολόγια και δελτία αποστολής για τη διακίνηση προϊόντων. Επίσης, στην εφαρμογή θα αποθηκεύονται έγγραφα και πιστοποιητικά που χρειάζονται οι φορολογούμενοι στις συναλλαγές τους, ώστε να μη χρειάζεται να τα αναζητούν εκ νέου. Τέλος, θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για οφειλές εκτός ρύθμισης, για το υπόλοιπο των δόσεων και για τον κίνδυνο απώλειας υφιστάμενης ρύθμισης, για τις προθεσμίες πληρωμής φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, φόρου μισθωτών υπηρεσιών, τελών κ.λπ. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου στα πρότυπα του ΕΦΚΑ, μέσω του οποίου υπάλληλοι θα απαντούν σε ερωτήσεις φορολογουμένων.
Με τις αλλαγές που σχεδιάζονται η φορολογική διοίκηση και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας επιχειρούν να περιορίσουν ταλαιπωρία και γραφειοκρατία, ενώ σύντομα θα βγει στον... αέρα το chatbox που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα.
Επίσης θα δημιουργηθεί και ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο αντίστοιχο με αυτό που έχει σήμερα ο ΕΦΚΑ, όπου εξειδικευμένοι υπάλληλοι θα δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων. Τα νέα ψηφιακά εργαλεία που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ είναι:
1. Εφαρμογή με την οποία οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Το application που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους όσοι εγγραφούν στην εφαρμογή και με τον τρόπο αυτό θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, από όπου κι αν βρίσκονται, να εκδίδουν τιμολόγια το οποία αυτόματα θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία.
2. Νέο application με δυνατότητα πληρωμής φόρων, λήψης ειδοποιήσεων, παρακολούθηση των υποχρεώσεων μέσα από την ίδια την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζεται συχνά ο φορολογούμενος, χωρίς να χρειάζεται να τα αναζητεί με τους κωδικούς του Τaxis.
3. Ψηφιακό δελτίο αποστολής το οποίο επίσης θα μπορεί να αποστέλλεται μέσω του κινητού. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά). Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει, για παράδειγμα, εάν κάποιος κατασκευαστής έχει παραγγείλει σκυρόδεμα και τον προορισμό του. Εχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις που άλλα γράφει το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονται.
4. Θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για το υπόλοιπο των δόσεων της ρύθμισης και για περιπτώσεις απώλειας κάποιας από τις τρέχουσες ρυθμίσεις. Επίσης θα ενημερώνονται για τις ημερομηνίες που πρέπει να πληρωθεί ο φόρος εισοδήματος, ο ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ, ενώ εάν πρόκειται για επιχειρήσεις για όλες τις προθεσμίες που αφορούν –για παράδειγμα– τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών, τέλη κ.λπ. Ειδικότερα, η ενημέρωση θα περιλαμβάνει:
– Τα βεβαιωμένα χρέη εκτός ρύθμισης, όπως ο ΕΝΦΙΑ, το ποσό της βεβαίωσης, τις πληρωμές, τους τυχόν συμψηφισμούς με επιστροφές και το υπόλοιπο της οφειλής στο τέλος του μήνα.
– Το συνολικό ποσό της βεβαίωσης για τον φόρο εισοδήματος, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος, τις καταβολές και το υπόλοιπο της οφειλής.
– Οφειλές και πληρωμές για τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων. – Τα χρέη που έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις, τις δόσεις που έχουν πληρωθεί και τα ποσά που απομένουν για εξόφληση. – Τα ποσά που πιστώθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς, όπως για παράδειγμα κέρδη από τη φορολοταρία, καταβολή κοινωνικών επιδομάτων κ.ά.
– Τις συνολικές συναλλαγές του μήνα που αφορούν πληρωμές, συμψηφισμούς, διαγραφές, εισπράξεις από το Δημόσιο, καθώς και τα υπόλοιπα των ρυθμισμένων ή μη οφειλών.
5. Δημιουργία ενός σύγχρονου τηλεφωνικού κέντρου που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων, αντίστοιχο με αυτό που λειτουργεί στο υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ.
6. Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα.
Οπως αναφέρουν από τη φορολογική διοίκηση, στόχος είναι η απλοποίηση των διαδικασιών και η επεξεργασία όλων των λειτουργιών και υπηρεσιών κεντρικά, χωρίς να χρειάζεται ο πολίτης να επισκεφθεί την εφορία. Σκοπός της ΑΑΔΕ είναι να προσφέρει τη δυνατότητα ψηφιακής και άμεσης εξυπηρέτησης για όλους. Αυτό πρακτικά σημαίνει αφενός κεντρικοποιημένες μονάδες για όλες τις υποστηρικτικές (back-office) και τις εξειδικευμένες λειτουργίες, αφετέρου σημεία εξυπηρέτησης με σύγχρονες ψηφιακές υποδομές, προς χρήση του προσωπικού και των επισκεπτών, με τυποποιημένες υπηρεσίες και συμβουλευτικό ρόλο στους πολίτες και τις επιχειρήσεις για το πώς να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους.
Λ.Ε thessaliaeconomy.gr (από ρεπορτάζ της Καθημερινής)