Με ένα ντόμινο «αλληλεγγύης» επιχειρεί να αντικρούσει η αγορά ηλεκτρισμού το απειλητικό ντόμινο της κρίσης ρευστότητας που επανήλθε λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό. Ηδη από τη μείωση των εισπράξεων λογαριασμών ρεύματος έχει δημιουργηθεί μία μαύρη τρύπα ύψους 150 εκατ. ευρώ, η οποία σε διάρκεια τριών μηνών εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί στα 600-650 εκατ. ευρώ. Υπό αυτές τις συνθήκες ΔΕΗ και ιδιώτες προμηθευτές αναλαμβάνουν να στηρίξουν τους καταναλωτές παρέχοντας εκπτώσεις, ενώ το Δημόσιο αναλαμβάνει να στηρίξει τις εταιρείες παρόχους για να μπορέσουν να αντέξουν τα μέτρα στήριξης των πληττόμενων από την κρίση νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
ΔΕΗ και Εlpedison ανακοίνωσαν πρώτες μέτρα στήριξης και βελτίωσης εξυπηρέτησης πελατών, τα οποία πέραν της ευαισθησίας διαπνέονται και από λογική, αφού η ελάφρυνση του λογαριασμού και η διεύρυνση της ηλεκτρονικής πληρωμής θα βελτιώσουν την εισπραξιμότητα που είναι και το βασικό ζητούμενο στην παρούσα φάση για τους παρόχους ρεύματος και φυσικού αερίου.
Η ΔΕΗ από τις 26 Μαρτίου και για το επόμενο τρίμηνο προσφέρει δωρεάν πάγιο για όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης, έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών και άτομα με μηχανική υποστήριξη που δεν εντάσσονται στο ΚΟΤ) και έκπτωση 8% για νοικοκυριά και επιχειρήσεις χαμηλής τάσης με κατανάλωση πάνω από 2.000 κιλοβατώρες, ώστε να μην επιβαρυνθούν από τις υψηλές καταναλώσεις για όσο διάστημα παραμείνουν στο σπίτι με τις οικογένειές τους, αλλά και για τις επιχειρήσεις, που αυτή την περίοδο δοκιμάζονται. Παράλληλα, η ΔΕΗ ανακοίνωσε έκπτωση 5 ευρώ για όλους τους πελάτες e-bill, παλιούς και νέους, ως κίνητρο για τη διεύρυνση των ηλεκτρονικών πληρωμών. Ο υπουργός, μάλιστα, Κωστής Χατζηδάκης με δηλώσεις του χθες κάλεσε τους συνταξιούχους να αξιοποιήσουν το κίνητρο για να εγκαταλείψουν το γκισέ και να πληρώσουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς τους. Η ΔΕΗ έχει διευρύνει επίσης το ωράριο λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου 11770 από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να εξυπηρετηθούν για όλες τις συναλλαγές τους αλλά και να πάρουν βήμα βήμα συμβουλές για την πληρωμή λογαριασμών τους μέσω της ιστοσελίδας της χωρίς επιβάρυνση.
Από το περασμένο Σάββατο εξάλλου η Elpedison έχει βγάλει στον αέρα τηλεοπτική καμπάνια με οριζόντια έκπτωση 5% για όλους τους καταναλωτές διάρκειας ενός μήνα. Το μέτρο, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, μπορεί να παραταθεί ανάλογα με τις εξελίξεις, ενώ η εταιρεία έπειτα από επαφές που είχε με νοσοκομεία, βρίσκεται σε διερεύνηση της αγοράς για την προμήθεια υγειονομικού υλικού, σε μια προσπάθεια να στηρίξει το σύστημα υγείας της χώρας. Το παράδειγμα των ΔΕΗ και Elpedison αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες του κλάδου, ανταποκρινόμενες και στο σχετικό κάλεσμα που απηύθυνε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης από την περασμένη εβδομάδα.
Ενίσχυση κλάδου
Από την πλευρά του το υπουργείο, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη, βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού εγγυοδοσίας των επιχειρήσεων προμήθειας ρεύματος, «έτσι ώστε να υπάρχει ένα “μαξιλάρι” ασφαλείας για τις εταιρείες και να μπορέσουν να αντέξουν τα μέτρα στήριξης των πληττόμενων από την κρίση νοικοκυριών και επιχειρήσεων». Ερωτώμενος γιατί απαιτούνται χρηματοδοτικά εργαλεία για τις συγκεκριμένες εταιρείες, ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι εκτός του ότι χάνουν έσοδα επειδή πολύς κόσμος δεν πάει να πληρώσει λόγω της κρίσης, πρέπει να αποδίδουν σε τρίτους χρήματα που συγκεντρώνουν για λογαριασμό τους (τέλη δήμων κ.λπ.), οπότε αν δεν εισπράττουν αυτοί, δημιουργείται ένα συνολικότερο πρόβλημα ρευστότητας.
Χρύσα Λιάγγου Καθημερινή