Η κατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λίγο πριν ολοκληρωθεί και τυπικά η ιδιωτικοποίηση, είναι τραγική. Οι καθυστερήσεις στις επιβατικές αμαξοστοιχίες είναι πλέον ο κανόνας και οι βλάβες αυξάνονται με ανησυχητικό ρυθμό. Τον τελευταίο καιρό υπάρχουν πολλά περιστατικά ενδεικτικά της κατάστασης που έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος: μόλις πριν μία ημέρα, εμπορική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε προξενώντας βλάβες στη σιδηροδρομική γραμμή και ταλαιπωρία στους επιβάτες που θα κινούνται για αρκετά 24ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, υπήρξε περιστατικό με πολύωρη καθυστέρηση λόγω βλάβης της αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και διπλή βλάβη στη διαδρομή Λάρισα – Βόλος, με διαδοχική ακινητοποίηση λόγω βλαβών της αμαξοστοιχίας και του λεωφορείου που θα μετέφερε τους επιβάτες, με αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών. Η κατάσταση του τροχαίου υλικού επιδεινώνεται και, ενώ είναι απαραίτητες επενδύσεις για την ανανέωση και επισκευή του, η ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ) ακόμη δεν έχει προχωρήσει και ο ένας διαγωνισμός μετά τον άλλο κηρύσσονται άγονοι.
Επιπλέον, χαρακτηριστικό της παντελούς απουσίας διοίκησης του Οργανισμού είναι αυτό που παρουσιάζεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, και ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα, κατά την μετακίνηση επιβατών από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους και τη Λεπτοκαρυά, με αμαξοστοιχίες υπερπλήρεις και λιποθυμικά επεισόδια.
Η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί αυξάνοντας δρομολόγια ή βαγόνια τουλάχιστον για τα Σαββατοκύριακα της θερινής περιόδου, που και τους επιβάτες θα διευκόλυνε στις μετακινήσεις τους, αλλά θα οδηγούσε και σε αύξηση τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς υπάρχουν και διαφυγόντα κέρδη για την εταιρεία, όταν ο έλεγχος εισιτηρίων είναι αδύνατος.
Ο βουλευτής Λάρισας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, κ. Κώστας Μπαργιώτας ρωτά τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, α) σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε να πάψει να υπάρχει αυτή η απογοητευτική εικόνα που επικρατεί τα Σαββατοκύριακα στους συρμούς που πραγματοποιούν τα δρομολόγια Λάρισα-Θεσσαλονίκη και στα τμήματα μέχρι Νέους Πόρους και Λεπτοκαρυά, β)αν σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες, ώστε να καταργηθούν σταδιακά οι ισόπεδες διαβάσεις εντός της πόλης της Λάρισας που είναι επικίνδυνες και επιδεινώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και γ) για ποιους λόγους έχει καθυστερήσει τόσο η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΤΥ;