Τα πρώτα στοιχεία των διελεύσεων στο ολοκληρωμένο τμήμα Τρίκαλα - Ξυνιάδα, που δόθηκε στην κυκλοφορία στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου, απομακρύνουν τις προσδοκίες για ταχεία ολοκλήρωση του βορείου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο “τυφλό” τμήμα του Ε65, σύμφωνα με τα στατιστικά του πρώτου διμήνου, είναι λιγότερα του αναμενόμενου με αποτέλεσμα ο λογαριασμός για την χρηματοδότηση του έργου να μην βγαίνει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για τον παραπάνω λόγο, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που επρόκειτο να έρθει στην περιοχή των Τρικάλων για αυτοψία στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, σύμφωνα με πληροφορίες του thessaliaeconomy.gr, ματαίωσε την επίσκεψή του.
Ο προβληματισμός στην ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση της κατασκευής του δρόμου είναι έντονος και πλέον η κυβέρνηση καλείται να βρει νέο χρηματοδοτικό σχήμα που, μαζί με την τράπεζα, θα αναλάβει το έργο.
Το εν λόγω τμήμα έχει πλέον νέα χάραξη, λιγότερο ορεινή, με αποτέλεσμα να κρίνεται πιο οικονομικό, αν και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το κόστος του θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι ανάδοχος και για το εν λόγω τμήμα είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σε ότι αφορά το νότιο τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα - Λαμία) η έναρξη των εργασιών μετατέθηκε ήδη για το προσεχές καλοκαίρι. Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, ότι το νότιο τμήμα σήμερα έχει περατωθεί ήδη σε ποσοστό άνω του 50%, ιδίως μέχρι το 14ο χιλιόμετρο, από την περίοδο 2009-2011, έως ότου δηλαδή σταματήσουν τα έργα.
Τα συνολικά κεφάλαια που θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωσή του υπολογίζονται στα 300 εκ. ευρώ και θα αντληθούν από το ΕΣΠΑ.
Κώστας Τόλης