Τρέχουν οι διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση του τελευταίου, βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με πληροφορίες τον Φεβρουάριο πρόκειται να κατατεθεί ο φάκελος για να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν.

Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα, μετά τον εξονυχιστικό έλεγχο που έτυχε το νότιο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα και την τελική του έγκριση, το βόρειο τμήμα αναμένεται να περάσει σε πολύ πιο σύντομο χρόνο και να έρθει πιθανόν μέσα στο έτος στην ελληνική Βουλή για να κυρωθεί.

Το ποσό για την κατασκευή ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί με δάνειο από την ΕΤΕπ και πιθανόν και κάποιο μέρος από το ΕΣΠΑ. Στόχος παραμένει το σύνολο του έργου να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022 και το Ε65 να λειτουργεί από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενα.

Το έργο Τρίκαλα-Εγνατία εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης του Ε65 και έχει χαρακτηριστεί ως αναβαλλόμενο (όπως και το Λαμία-Ξυνιάδα). Την κατασκευή θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ενώ τη διαχείριση η Κεντρική Οδός Α.Ε.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:

ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

Το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μεγαλοχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα και έχει κατασκευαστική ωριμότητα που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 που φτάνει το 40%.

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΟΞΥΝΕΙΑ και ΟΞΥΝΕΙΑ-ΚΗΠΟΥΡΕΙΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Το τμήμα αυτό σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110 χλμ/ώρα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια (ΧΘ137,5-ΧΘ148,135) και έχει μήκος 10.6χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3 χλμ.

Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουριό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα (στη ΧΘ130), εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος

Να σημειωθεί πως με την τροποποίηση της χάραξης του βόρειου τμήματος δεν βλέπουμε να υπάρχουν πολύ μεγάλα τεχνικά έργα ενώ η μετακίνηση του αυτοκινητοδρόμου τον βγάζει εκτός της ζώνης μόνιμης παρουσίας της καφέ αρκούδας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com