Την εκδήλωση αυξημένης επισκεψιμότητας στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα διαπίστωσαν 8 στους 10 ερωτηθέντες από τον κλάδο τροφίμων, ποτών και σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας με τίτλο «Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα», που διεξήχθη από την θεσσαλική εταιρεία Plushost. gr.
Σε αυτήν συμμετείχαν 288 στελέχη ηλεκτρονικών καταστημάτων, σημεία της οποίας δημοσιεύτηκαν στο FOODReporter. Η μέτρηση αφορά στο διάστημα 1 έως και 7 Απριλίου, ενώ το σύνολο της έρευνας θα προβληθεί σήμερα και ηλεκτρονικά στις 16.00 σε δωρεάν webinar που θα πραγματοποιηθεί (πληροφορίες εδώ).
Όπως αναφέρει ο ιδρυτής και CEO της Plushost.gr, Θανάσης Καμέας στο FOODReporter, το 80% των ερωτηθέντων του κλάδου τροφίμων ποτών και σούπερ μάρκετ, ανέφερε ότι είδε αύξηση στην επισκεψιμότητα του ηλεκτρονικού του καταστήματος κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρονικής περιόδου. Ταυτόχρονα, το 20% δήλωσε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής του διατήρησε σε σταθερά επίπεδα την επισκεψιμότητά του.
Σταθερή κατά 66% η επισκεψικότητα μέσω skroutz.gr
Την ίδια στιγμή το 66% των συγκεκριμένων στελεχών ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα που προέρχεται από το skroutz.gr παρέμεινε σταθερή, ενώ η επισκεψιμότητα που προέρχεται από τα οργανικά αποτελέσματα της Google αυξήθηκε κατά 70%. Eπίσης, ποσοστό 60% εξ αυτών παρατήρησαν αύξηση επισκεψιμότητας, η οποία προέρχεται από το e-mail marketing.
Οι ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης ότι όλα τα κανάλια marketing όπως google, social media, e-mail κινήθηκαν τουλάχιστον σταθερά αλλά και ανοδικά, σε κάθε περίπτωση όμως όχι πτωτικά
Θεαματική αύξηση στο traffic από κινητά τηλέφωνα
Συν τοις άλλοις το 83% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, σημειώνουν ότι παρατήρησαν θεαματική αύξηση επισκέψεων στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα, προερχόμενη από τα κινητά τηλέφωνα. Ταυτόχρονα, για καμία άλλη διάσταση οθόνης – table, laptop, pc - δεν ανέφεραν ότι υφίσταται μείωση επισκεψιμότητας.
Σε ό,τι αφορά στους χρήστες:
• Το 80% των ερωτηθέντων διαπίστωσε αύξηση επισκεψιμότητας από καινούργιους χρήστες
• Ποσοστό 60% δηλώνει ότι έχουν μεταβληθεί οι τηλεφωνικές του παραγγελίες
• Το 20% δηλώνει ότι παρέμειναν σταθερές οι τηλεφωνικές παραγγελίες
• Ένα 20% δεν γνωρίζει εάν αυξήθηκαν ή μειώθηκαν οι τηλεφωνικές γιατί δεν μπορεί να τις μετρήσει
Τι απάντησαν οι ερωτηθέντες σε επιμέρους ερωτήματα
Στη συνέχεια, παρουσιάζεται σειρά ερωτημάτων, στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι συμμετέχοντες στην έρευνα. Από αυτά προκύπτει ότι αυξήθηκαν οι παραγγελίες και ο δείκτης μετατροπής, καθώς και ότι αυξήθηκε ο μέσος όρος καλαθιού ανά παραγγελία.
Συγκεκριμένα: Έχουν μεταβληθεί οι online παραγγελίες σας;
• 80%: Έχουν αυξηθεί Σε τι ποσοστό έχει επηρεαστεί ο τζίρος σας;
• 40%: Αύξηση 0%-60% • 60%: Αύξηση >60% Ποια είναι η μεταβολή του δείκτη μετατροπής του ηλεκτρονικού εμπορίου (conversion rate)
• 60% : Αυξήθηκε έως 60%
• 40%: Αυξήθηκε >60% Εγκατάλειψη καλαθιού
• 60%: Αυξήθηκε
• 20%: Μειώθηκε έως 60%
• 20%: Μειώθηκε >60%
Πώς βλέπετε την επόμενη μέρα
• 80%: Πάρα πολύ θετική
• 20%: Αρνητική
Η μεταβολή στον μέσο όρο παραγγελίας Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση των ερωτηθέντων σχετικά με το ποια είναι η μεταβολή που παρατήρησαν στον μέσο όρο της παραγγελίας στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα.
Ας σημειωθεί ότι ο ένας από τους σημαντικότερους δείκτες μέτρησης είναι ο μ.ο. παραγγελίας, διότι εάν κάποιος διατηρεί σταθερό ή αυξητικό τον μ.ο. του καλαθιού ανά παραγγελία, είναι ευκολότερο να επιτύχει ταυτόχρονα και αυξημένο αριθμό παραγγελιών, μέσω διαφήμισης ή με άλλα μέσα προώθησης.
Έτσι, το 65% απαντά ότι ο μέσος όρος καλαθιού αυξήθηκε πάνω από 60%, ενώ το 35% ότι αυξήθηκε έως και 60%.
O Ιδρυτής και CEO της Plushost.gr Σάκης Καμέας
Γιώργος Λαμπίρης