Στις 22 Αυγούστου εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (ΟΛΒ Α.Ε.). Σύμφωνα με δημοσίευεμα της Καθημερινής, δεν πρόκειται να δοθεί παράταση, ενώ από τα οκτώ σχήματα που έχουν προκριθεί στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού επτά εμφανίζονται ενεργά.
Ο ανταγωνιστικός ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει ο Βόλος για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, με δεδομένη τη γεωγραφική του θέση και τη γειτνίασή του με υπάρχουσες αλλά και αναπτυσσόμενες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, έχει προσελκύσει ισχυρό αγοραστικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και ο λόγος που μεταξύ των οκτώ υποψηφίων σχημάτων που έχουν προκριθεί είναι και η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης», η πλειοψηφία της οποίας ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων της οικογενείας Ιβάν Σαββίδη. Η λειτουργία του Βόλου ως πύλη προς τα Βαλκάνια είναι αυτή που έχει προσελκύσει τη βουλγαρική Advance Properties, συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Domuschiev, με επενδύσεις σε 107 θυγατρικές και 4 συνδεδεμένες εταιρείες σε 26 χώρες και δραστηριότητες σε φαρμακευτικά, ναυτιλία (Navibulgar), διαχείριση λιμένων (2 τερματικοί σταθμοί λιμένων στο Μπουργκάς) αλλά και ακίνητα και media.
Στον αγώνα διεκδίκησης συμμετέχει και η καταριανή Qterminals που αποτελεί κρατικό βραχίονα των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ. Στην αγορά συνδέουν τη συμμετοχή της και με την προοπτική ανάπτυξης τερματικού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Βόλο. Υπενθυμίζεται ότι έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες ελληνικές ρυθμιστικές αρχές σχέδια για ανάπτυξη σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Argo FSRU) στον Βόλο. Αλλη μία ξένη εταιρεία στον διαγωνισμό είναι η εδρεύουσα στη Μάλτα, Mariner Capital, συμφερόντων της οικογενείας Hili, η οποία εκμεταλλεύεται μεσαίου μεγέθους λιμάνια (Αλβανία, Λετονία, Ιταλία) και έχει και ναυτιλιακές δραστηριότητες και logistics. Στους παραπάνω 4 ομίλους αντιπαρατίθενται 4 σχήματα ελληνικού ενδιαφέροντος: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μια κοινοπραξία θυγατρικών της Goldair, κοινοπραξία των Intrakat και TΕΚΑΛ και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος. Πρόκειται για βιομηχανία συμφερόντων της οικογενείας Μάνεση, η οποία λειτουργεί χαλυβουργία στο Βελεστίνο και χρησιμοποιεί το λιμάνι τόσο για την εισαγωγή πρώτης ύλης (scrap) όσο και για εξαγωγές χάλυβα.
Λ.Ε. thessaaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Ηλία Γ. Μπέλλο, Καθημερινή)