Ενώ ο Πειραιάς «έπιασε οροφή» στη δραστηριότητα της διακίνησης οχημάτων με επικεφαλής την COSCO, το λιμάνι του Βόλου σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις 600.000 ευρώ για δημιουργία car terminal στον τρίτο προβλήτα, κίνηση που σηματοδοτεί αντεπίθεση για την προσέλκυση φορτίων.
Στο πλαίσιο αυτό, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν ναυτιλιακές εταιρείες και αναμένεται σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΒ κ. Τοζίδη – μετά και από συζητήσεις με εταιρείες διακίνησης αυτοκινήτων -να μεταφέρονται στον Βόλο αυτοκίνητα από Τουρκία, Κίνα και Ιαπωνία με «αυτοκινητάδικα». Θα παραμένουν στον Βόλο μέχρι να γίνονται οι μεταφορτώσεις και θα οδηγούνται μετά σε όλη την Ευρώπη. Ο χώρος στον τρίτο προβλήτα θα μπορεί να φιλοξενεί 2.000 αυτοκίνητα.
Η Μεσόγειος είναι μια καλή αγορά για τις μεταφορτώσεις. Δυστυχώς, η μεταφόρτωση ήταν ένας τομέας που υποχώρησε οικονομικά για τη χώρα μετά τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε η μεγάλη σε διάρκεια απεργία των υπαλλήλων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αλλά ο Βόλος σε αυτή την απεργία έδειξε δείγματα γραφής και πολλές μεταφορτώσεις έγιναν από το λιμάνι με τους επιχειρηματίες του κλάδου να ζητούν χώρο για επένδυση.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Τοζίδης τόνισε πως υπάρχει ετοιμότητα για την επένδυση γεγονός που σηματοδοτεί μια αναδιάρθρωση στο λιμάνι του Βόλου για το μεταφορικό έργο.
Η νέα αυτή δραστηριότητα απαιτεί και επαγγελματίες οι οποίοι θα ασχοληθούν με τις σύγχρονες διαδικασίες που θα εφαρμόζονται και ο κ. Τοζίδης επεσήμανε πως η συνεργασία με τους πράκτορες είναι άριστη. Όλα αυτά με στόχο την προετοιμασία του λιμανιού, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να εδραιωθεί όχι μόνο ως λιμάνι μεταφόρτωσης, αλλά και ως κεντρικό λιμάνι- για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
O Βόλος με από τις συζητήσεις που έχουν γίνει φάνηκε ότι αποτελεί ήδη για την αγορά τον συνδετικό κρίκο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, καθώς και επιδιώκεται να μεταμορφωθεί σε ένα από τα κέντρα αναδιανομής φορτίου. Οι εταιρείες έχουν βρει ελκυστική την προοπτική ότι σε 20 ώρες μπορούν από τον Βόλο να βρίσκονται στο Βουκουρέστι.
Είναι αξιοσημείωτο ότι πολλοί πιστεύουν πως η ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου στον τομέα του car terminal και η ενίσχυση του ρόλου του θα το εντάξει στο πλαίσιο της κινεζικής γεωστρατηγικής πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη – Ένας Δρόμος», αφού δεν εμφανίζεται να ανταγωνίζεται το λιμάνι του Πειραιά από άποψη «αγοράς αναφοράς» και θα εξασφαλίζει πολύ ευνοϊκή προσβασιμότητα στις αγορές της Βαλκανικής.
«Καθαρή» επένδυση με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Το στοίχημα βέβαια, τόσο για τους επενδυτές, όσο και για την προοπτική του λιμανιού είναι αφενός μεν πόσο γρήγορα θα υπερβεί το λιμάνι κάποια πιεστικά λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα και τα οποία μοιραία λειτουργούν αρνητικά στην περαιτέρω ενίσχυση της εμπορικής θέσης του, αφετέρου δε πόσο γρήγορα θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες και συμβατικά υποχρεωτικές επενδύσεις που αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση.
Ο κ. Τοζίδης σημείωσε πως οι επενδύσεις θα γίνουν άμεσα καθώς πρόκειται για ένα στοίχημα που σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον το λιμάνι πρέπει να παίξει τον μεικτό αναπτυξιακό του ρόλο, δηλαδή με επενδύσεις και στον τουρισμό, αλλά και στον εμπορικό τομέα. Ο εμπορικός τομέας θεωρείται πυλώνας από την ώρα που ο τουρισμός είναι ένα ευμετάβλητο περιβάλλον σε όλη τη ζώνη της Μεσογείου.
Κατερίνα Τασσοπούλου Θεσσαλία