Σε συνεχή αναζήτηση νέων αγορών και συναντήσεις με στελέχη επιχειρήσεων από Τουρκία και χώρες Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, βρίσκεται ο Πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης. Ο ίδιος εκτιμά πως τα υψηλά μεταφορικά κόστη, η αύξηση του εργατικού κόστους και οι διαταραχές που παρουσιάζονται στις εφοδιαστικές αλυσίδες, καθιστούν ασύμφορη την παραμονή του ομίλου στην Κίνα, από όπου προμηθεύεται τα παιχνίδια.
ΣΤΑΘΕΡΗ Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
Η κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δεν παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης παρά τις επίσημες κεντρικές διαβεβαιώσεις και καθησυχαστικά σχόλια, εκτιμά ο ίδιος. Ειδικότερα, το μεταφορικό κόστος διατηρείται σε παράλογα επίπεδα, ενώ συνεχώς ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας. Επίσης, η επανεμφάνιση της COVID-19 με τη μετάλλαξη Δέλτα ή η παρουσία νέων μεταλλάξεων εντείνουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς λιμάνια κλείνουν ή υπολειτουργούν ακόμα και με την ταυτοποίηση ενός μόνο κρούσματος, με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις ή μετακυλήσεις στις παραδόσεις να αυξάνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα, ειδικά αυτών με έντονο εποχιακό χαρακτήρα.
AΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΟΚΤΑΜΗΝΟ
Κατά τον Αύγουστο οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν αύξηση κατά 3% περίπου, ενώ συνολικά στο οκτάμηνο καταγράφηκε άνοδος 9%, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Στη χώρα μας συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών, παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου 7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020.
ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ... ΦΡΕΝΑΡΑΝ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ
Ωστόσο o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Αύγουστο -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά αύξηση κατά 4% περίπου, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020.
ΠΩΣ ΠΗΓΑΝ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Στην Κύπρο, οι πωλήσεις κατά τον Αύγουστο εμφανίζονται αυξημένες κατά 2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ οι πωλήσεις στο οκτάμηνο είναι αυξημένες κατά 10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στην Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ στο οκτάμηνο ήταν αυξημένες κατά 13%. Τέλος, στην Ρουμανία οι πωλήσεις στο οκτάμηνο αυξήθηκαν 24%, ενώ ο Αύγουστος έκλεισε στο +5%.
Νικόλας Ταμπακόπουλος FnB Daily