Εγκρίθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, η δέσμευση των 62 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), που αντιστοιχούν στην αποζημίωση της Hellenic Train, βάσει της συμφωνίας που έχει με το ελληνικό Δημόσιο για τις «άγονες γραμμές», για το 2023. Μία χρονιά που η εταιρεία, συμφερόντων της ιταλικής FSI, έγραψε ζημιές 65 εκατ. ευρώ λόγω της καθήλωσης των τρένων μετά το δυστύχημα των Τεμπών και τις καταστροφές που προκάλεσε ο Daniel.

Πάντως, μετά την πρόσφατη πρώτη συνάντηση για τη συλλογική σύμβαση εργασίας, με ανακοίνωση η ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωνε ότι η διοίκηση της ιταλικών συμφερόντων εταιρείας επιδιώκει την αύξηση της επιχορήγησης για τη δημόσια υπηρεσία από τα 65 εκατ. στα 90 εκατ. ευρώ! Επιπλέον, τα σωματεία ενημερώθηκαν πως οι απαιτήσεις του δεν είναι δυνατόν να εκπληρωθούν, λόγω μειωμένων εσόδων, καθυστερήσεων από το δημόσιο στην καταβολή της αποζημίωσης για τα έτη 2023-2024 και χρεών προς τη μητρική.

Οι οφειλές προς την Trenitalia αποτελούν μεγάλο πονοκέφαλο για τη Hellenic Train με τις εκτιμήσεις της αγοράς να τις τοποθεούν ως και τα 200 εκατ. ευρώ, κυρίως για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Από την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου των 50.000.400 ευρώ, που πιστοποιήθηκε στις αρχές Ιανουαρίου, τα 35 εκατ. ευρώ προορίζονταν για συμψηφισμό με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο για την απόκτηση των ETR – 470. Τα 15 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν από την Trenitalia για τη στήριξη των λειτουργικών δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Z.H. thessaliaeconomy.gr