Η αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος που πηγάζει από τη σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή των υποδομών της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (ΤΑΞΑΣ) στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας είναι ίσως ένα από τα μείζονα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο νέος αρχηγός ΓΕΣ Γιώργος Κωστίδης, καθώς τέσσερις και πλέον μήνες μετά την κακοκαιρία «Daniel», δεν έχει ακόμη υπολογιστεί το πραγματικό κόστος της ζημιάς που υπέστη η στρατηγική αυτή διοίκηση της Αεροπορίας Στρατού. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής (Βασίλης Νέδος) αν και σχεδόν το σύνολο των ελικοπτέρων που βρίσκονταν εκεί διασώθηκε («Απάτσι», «Καϊόβα» και «Χιούι») έχει καταστραφεί ολοσχερώς το εργοστάσιο επισκευής ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων (των τριών τύπων της Α.Σ. αλλά και AB-212 του Π.Ν.). Σχεδόν ολοκληρωτική είναι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, και η καταστροφή στη Μονάδα Υποστήριξης που λειτουργούσε στη βάση με αποθήκες ανταλλακτικών για όλα τα ελικόπτερα της βάσης.

Ουσιαστικά, αναφέρει το δημοσίευμα, εγκαταστάσεις, υπόστεγα, μηχανήματα, εργαστήρια, πάγκοι, εργαλεία και ανταλλακτικά έχουν καταστραφεί, παρά τις τεράστιες προσπάθειες που έχουν γίνει από τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν και ξεκίνησε έπειτα από διαταγή της προηγούμενης ηγεσίας του ΓΕΣ η προσπάθεια για ταχεία εκκένωση οποιουδήποτε κινητού στοιχείου. Ουσιαστικά δόθηκε διαταγή να παραμείνουν στον χώρο της πρώην βάσης της Αεροπορίας Στρατού μόνον οι τοίχοι. Οι μονάδες των ελικοπτέρων (1ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού και 1ο και 2ο Τάγματα Επιθετικών Ελικοπτέρων) βρίσκονται πλέον στην 110 Πτέρυγα Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας στη Λάρισα όπου φιλοξενούνται προσωρινά. Η διοίκηση της 1ης ΤΑΞΑΣ στεγάζεται πλέον στο στρατόπεδο του Τυρνάβου όπου είχε την έδρα της παλαιότερα η διοίκηση της πολυεθνικής ταξιαρχίας SEEBRIG. Η 110 Π.Μ. είναι μια λύση, ωστόσο μέρος των ελικοπτέρων μπορεί να μετακινηθεί και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, ιδιαίτερα καθώς τα επόμενα χρόνια μπορεί να μεταφερθούν στη Λάρισα τα F-4Ε της Π.Α. από την 117 Π.Μ. στην Ανδραβίδα.

Τα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η νέα ηγεσία είναι μείζονα, καθώς αυτή τη στιγμή οι συγκεκριμένοι τύποι ελικοπτέρων συντηρούνται με τεράστια προσπάθεια από τα στελέχη που εργάζονται στο 304 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης στο Βελεστίνο, όπως και στην 110 Π.Μ. στη Λάρισα. Ωστόσο, οι προσπάθειες των στελεχών δεν μπορούν να σταθμίσουν την καταστροφή υποδομών και απώλεια υλικού από το Στεφανοβίκειο και απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε χρήμα προκειμένου να μην απαξιωθούν συστήματα υψηλής αξίας, όπως τα επιθετικά ελικόπτερα «Απάτσι». Περιττό να υπογραμμιστεί ότι η καταστροφή των υποδομών που υποστήριζε τα παλαιά «Χιούι», φέρνει πιο κοντά και τη συζήτηση για την προμήθεια των ελικοπτέρων που προγραμματίζεται να τα αντικαταστήσουν, τα «Μπλακ Χοκ»

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr