Του Γιώργου Λαμπίρη
Ανοδική είναι η πορεία που καταγράφουν στην Ελλάδα οι μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων κατά τη φετινή χρονιά, όπου ωστόσο υπολείπονται σημαντικά από τα προ δεκαετούς οικονομικής επίπεδα. Ωστόσο η τάση που εμφανίζει ο συγκεκριμένος τομέας της αγοράς είναι ανοδική και δείχνει ότι θα συνεχίζει να κινείται ανοδικά στο διάστημα των προσεχών ετών.
Για παράδειγμα, μάρκες αυτοκινήτων όπως η Jaguar και η Land Rover καταγράφουν ανοδική πορεία στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, καθώς φέτος ταξινομήθηκαν στο διάστημα αναφοράς 95 Jaguar έναντι 71 πέρυσι και 404 Land Rover έναντι 313 αντίστοιχα.
Aνοδική πορεία για την Porsche
Την ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεών της έχει δει φέτος η Porsche, η οποία μεγαλώνει από εξάμηνο σε εξάμηνο τη θέση της στην ελληνική αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Τα πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για το επτάμηνο, δείχνουν ότι η Porsche ταξινόμησε φέτος 123 οχήματα από 98 που ήταν ο αντίστοιχος αριθμός της περσινής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά τη Maserati και αυτή έφτασε στην ίδια περίοδο φέτος τις 34 ταξινομήσεις από 13 το 2022 στη χρονική περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου. Σε ό,τι αφορά μάρκες όπως η Bentley και η Lamborghini η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων από τις δύο αυτές μάρκες που έφτασαν και ταξινομήθηκαν στη χώρα μας είναι μικρότερος σε σχέση με το 2022. Έτσι από πλευράς Bentley φέτος έχουν ταξινομηθεί 2 αυτοκίνητα έναντι 4 πέρυσι και στην περίπτωση της Lamborghini δεν έχει γίνει ακόμα καμία ταξινόμηση για φέτος, τη στιγμή που στο ίδιο διάστημα του 2022 είχαν γίνει 4 ταξινομήσεις αυτοκινήτων της μάρκας. Ωστόσο, εν αντιθέσει με πέρυσι η Ferrari έχει να καταγράψει φέτος στο ενεργητικό της 1 ταξινόμηση, έναντι καμίας το 2022. Τέλος και στην περίπτωση της Lotus φέτος έχουν ταξινομηθεί δύο αυτοκίνητα έναντι κανενός το 2022 στους πρώτους μήνες του έτους.
Στο κατώφλι της δεκαετούς κρίσης: H εικόνα στο επτάμηνο του 2009
Για να δούμε όμως και τι συνέβαινε το κατώφλι της οικονομικής κρίσης, αναφέρουμε συγκριτικά τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, όπου βάσει αυτών στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2009, είχαν ταξινομηθεί 269 Porsche, 194 Land Rover, 84 Jaguar, 25 Infinity, 23 Ferrari, 19 Hummer, 9 Cadillac, 8 Maseerati, 6 Corvette, 6 Lamborghini, 5 Morgan, 3 Lotus, 2 Bentley.
Συγκρίνοντας και τη συνολική εικόνα πωλήσεων αυτοκινήτων από όλες τις μάρκες στην Ελλάδα, το επτάμηνο του 2009 είχαν ταξινομηθεί 146.584 αυτοκίνητα και το φετινό επτάμηνο 82.742 (από 65.672 το 2022). Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση ως προς τις παραδόσεις νέων οχημάτων σε ό,τι αφορά το χρόνο που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο από τη στιγμή της παραγγελίας έως ότου βρεθεί στα χέρια του νέου του ιδιοκτήτη, γεγονός που επίσης ευνοεί την ανοδική εικόνα της αγοράς έως τώρα και σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Γιώργος Λαμπίρης, capital.gr