Μπορεί να είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός της πρωτεύουσας, αλλά το γεγονός ότι φέρει θεσσαλικό όνομα και ότι λίγο ή πολύ τον έχουμε χρησιμοποιήσει ή θα τον χρησιμοποιήσουμε όλοι μας, μας αφορά.
Τον προσεχή Οκτώβριο αναμένεται να δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο β' φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).
Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται ο Σ.Σ. Αθηνών, γνωστός και ως σταθμός Λαρίσης, τόσο στην ικανότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού (αύξηση γραμμών & αποβαθρών, σύνδεση με σταθμό μετρό, ολοκλήρωση Η/Μ εγκαταστάσεων κ/λπ.) όσο και αισθητικά (αποκατάσταση όψεων).
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ οι συμπληρωματικές μελέτες καθώς και τα Τεύχη Δημοπράτησης βρίσκονται σε φάση οριστικοποίησης.
Οι εργασίες ανακαίνισης και ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών ξεκίνησαν από τον ΟΣΕ με την Σύμβαση 994/2005, συνεχίστηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. με την Σύμβαση 751/2015 και με το νέο προς δημοπράτηση έργο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης, με την παρούσα εργολαβία με Αριθμό Διακήρυξης (Α.Δ.) 2513.
Ο σταθμός της Αθήνας είναι ο κεντρικότερος στη χώρα, εξυπηρετώντας υπεραστικές και προαστιακές σιδηροδρομικές γραμμές και παραμένει εργοτάξιο εδώ και χρόνια. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Εντάσσεται στη νέα γενιά έργων κόστους 700 εκατ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ και μέρος του συνολικού πλάνου των 4 δισ. ευρώ που αφορά νέα σιδηροδρομικά έργα σε όλη τη χώρα.
Κύρια χαρακτηριστικά του φυσικού αντικειμένου της παρούσας εργολαβίας είναι:
- Κατασκευή των νέων αποβάθρων του Σ.Σ. Αθηνών μετά των στεγάστρων.
- Κατασκευή των υποδομών (θεμελίωση) των μελλοντικών κτιριακών εγκαταστάσεων - στεγάστρου του Σ.Σ.Α.
- Καθαίρεση παλαιάς υφιστάμενης υπόγειας πεζοδιάβασης
- Καθαίρεση της προσωρινής ισόπεδης διάβασης πρόσβασης των πεζών από το κτίριο εισόδου στο σταθμό (κτίριο οδού Δηληγιάννη) στις αποβάθρες Νο 4, 5 & 6.
- Καθαίρεση μέρους του νότιου (σημερινή χρήση καταστήματος) και βόρειου (στέγαστρο) τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών και αποκατάσταση των όψεων του μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις.
- Επέκταση της Μεγάλης Υπόγειας Διάβασης του Σ.Σ. Αθηνών κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένων του κελύφους των καταστημάτων εντός της Υπόγειας Διάβασης τις κλίμακες, κυλιόμενες σκάλες, τους ανελκυστήρες και τη σύνδεση με το Σταθμό "Λαρίσης" της Αττικό Μετρό Α.Ε.
- Επέκταση της Μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 με τις κλίμακες και τους ανελκυστήρες.
- Κατασκευή τριών (3) νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. Αθηνών για την διέλευση των πεζών πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, την πρόσβαση στο σύνολο των αποβάθρων του Σταθμού και την άμεση απομάκρυνση σε περίπτωση κινδύνου.
- Ολοκλήρωση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων (Η/Μ) στον Σ.Σ. Αθηνών
- Πλήρης κατασκευή της επιδομής των υπολοίπων έξι (6) σιδηροδρομικών γραμμών, 1 έως και 6 στο Σ.Σ. Αθηνών, μετά των απαιτουμένων χωματουργικών του υποστρώματος της επιδομής.
-Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας ''Αλυσοειδούς'' Γραμμής Επαφής 25 KV - 50 Hz των Σ.Γ. 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, οι εργασίες της παρούσας εργολαβίας θα υλοποιηθούν υπό συνεχή σιδηροδρομική κυκλοφορία με ηλεκτροκινούμενο τον δεξιό ημιδιάδρομο του Σ.Σ.Α. και με εξασφάλιση της αδιάλειπτης πρόσβασης των επιβατών στις λειτουργούσες δυτικές αποβάθρες του Σταθμού (αποβάθρες 4, 5 & 6), τόσο από τα ανατολικά (οδός Δηληγιάννη) όσο και από τα δυτικά (οδός Κωνσταντινουπόλεως).
Τέλος, με μελλοντική εργολαβία θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της σηματοδότησης και των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων καθώς και η ολοκλήρωση των οδικών έργων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής.
Z.H. thessaliaeconomy.gr