Tην σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομμικής γραμμής «Cap Y Ilteu – Gurasada», υπέγραψε η κοινοπραξία Railworks, στην οποία συμμετέχουν η Γαλλική Alstom, η ελληνική Aκτωρ και η Ρουμανική Αrcada. To έργο προβλέπει τον εκσυγχρονισμό του εθνικού σιδηροδρόμου μήκους 22,3 χιλιομέτρων και υπογράφτηκε με τον Ρουμανικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Η γραμμή αυτή εντάσσεται στον άξονα ΤΕΝ - Τ 22 που είναι το βόρειο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου - Δουνάβεως, για τη διασύνδεση των πόλεων Νυρεμβέργη - Βουκουρέστι - Κωνστάντζα.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 322 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια και τον κρατικό προϋπολογισμό. Στόχος είναι η αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να υποστηρίξει τη διέλευση επιβατηγών τρένων μέγιστης ταχύτητας 160 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά και η δημιουργία έργων υποδομής, όπως η κατασκευή 15 γεφυρών, δύο σηράγγων, 17 υπογείων και μίας υπέργειας διάβασης και η ανακατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών σταθμών. Επίσης, περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός δικτύου, βάσει προδιαγραφών του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Δικτύων. Στη σύμβαση προβλέπονται ακόμη έργα ηλεκτροδότησης και ενεργειακής υποστήριξης του δικτύου.
Το έργο αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση των υποδομών της χώρας, τομέας στον οποίο η Ρουμανία υστερεί καθώς θα επιτρέψει ταχύτερη και ασφαλέστερη διέλευση αμαξοστοιχιών, στοιχείο που θα συντελέσει στην αποτελεσματικότερη εμπορική, τουριστική και ευρύτερη οικονομική διασύνδεση ευρωπαϊκών πόλεων της Κεντρικής Ευρώπης.
Mαριάννα Τζάννε (Newmoney.gr)