Στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης μπαίνει το πολύπαθο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στους κατοίκους της πόλης το 2020.
Η υποκατάσταση της χρεοκοπημένης κοινοπραξίας υπό την ΑΕΓΕΚ από τον Άκτωρα ήταν καθοριστικός παράγοντας για την ομαλή εκτέλεση του έργου, το οποίο ξεκίνησε το 2006!
Σήμερα, Τρίτη 31/10 ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή και του τελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, του σταθμού «Βενιζέλου».
Οι πρώτες εργασίες αφορούν τη δημιουργία των απαραίτητων εργοταξιακών χώρων και τις παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας βόρεια της οδού Εγνατίας και νότια, στην πλατεία Καπνεργάτη.
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό, θα ξεκινήσει η κατασκευή της αντιστήριξης, με μικροπασσάλους, για τη δημιουργία των φρεατίων εξαερισμού εντός του σταθμού και θα ακολουθήσει η επίχωση του αρχαιολογικού χώρου για την προστασία των αρχαιοτήτων και η κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού.
Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τυχόν θα απαιτηθούν, θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών και των φορέων της πόλης.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την επανεκκίνηση του έργου της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης το 2016 και μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 90% της κατασκευής του αμαξοστασίου στην Πυλαία, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει και προχωρούν και οι Η/Μ εργασίες.
Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες που απομένουν για την ολοκλήρωση του έργου, ώστε το ε2019 να αρχίσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας των συρμών και το 2020 να δοθεί στο επιβατικό κοινό.
Στο μεταξύ, εντός του επόμενου τριμήνου προγραμματίζεται να αποδεσμευτούν κατειλημμένες επιφάνειες στην οδό Μοναστηρίου, στην περιοχή του Ν. Σιδηροδρομικού Σταθμού και του σταθμού «Δημοκρατία», καθώς επίσης και στην οδό Δελφών, στους σταθμούς «Φλέμινγκ» και «Ανάληψη», όπου θα αποκατασταθεί η αμφίδρομη λειτουργία της οδού Δελφών.
Μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής σειρά παίρνουν οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο.
Ήδη η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα -και όχι μόνο- για την ανεύρεση χρηματοδότησης, κυρίως όμως για την ωρίμανση του έργου, για να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες και να μην υπάρχουν πάλι τα προβλήματα που υπήρχαν στη στη βασική γραμμή.
Ελένη Μπότα bankingnews.gr