«Κλειδώνει», εξ όσων φαίνεται, η χρηματοδότηση και κατ’ επέκταση η δημοπράτηση του αναβαθμισμένου αυτοκινητόδρομου «Ιωάννινα – Κακκαβιά», μετά και την ένταξη της Πράξης «Επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα - Κακαβιά» στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές», μετά από απόφαση του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, Κ. Καραμανλή.
Πρόσφατα, όπως είχε αναδείξει το insider.gr, είχε γίνει ένα «βήμα» προς την κατεύθυνση της περαιτέρω ωρίμανσης των διαδικασιών και πλέον «ανοίγει ο δρόμος» περισσότερο για τη δημοπράτηση του έργου. Η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 402 εκατ. ευρώ.
Φυσικό αντικείμενο της πράξης
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αναφέρεται στην επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, το οποίο αποτελείται από τα υποτμήματα:
Α) Από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως τέλος Α.Κ. Καλπακίου μήκους 46,5 χλμ. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
6 Ανισόπεδων Κόμβων,
4 Γέφυρες (μήκους 560, 160, 40 και 160μ),
5 Άνω Διαβάσεις και 25 Κάτω Διαβάσεις,
1 Τεχνικό Cut&Cover μήκους 140μ. και
Παράπλευρο οδικό δίκτυο 33,5 χλμ.
Β) Από το τέλος Α.Κ. Καλπακίου έως Κακαβιά μήκους 23 χλμ. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
6 Ανισόπεδων Κόμβων
15,8 χλμ παράπλευρο δίκτυο
2 Άνω Διαβάσεις, 7 Κάτω Διαβάσεις
1 τεχνικό Cut&Cover μήκους 150 μ.
Το Ιωάννινα - Κακαβιά είναι το ελληνικό κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», του οδικού άξονα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία και τα Δυτικά Βαλκάνια, θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιομέτρων. Ο αυτοκινητόδρομος αναμένεται να κατασκευαστεί με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ (2021-2027).
Γιώργος Παπακωνσταντίνου