Μία νέα διέξοδο για το ξέπλυμα του μαύρου χρήματός της έχει βρει η μαφιόζικη οργάνωση της Καλαβρίας Ντράγκετα, ανοίγοντας εστιατόρια στο Μιλάνο, την οικονομική πρωτεύουσα της Ιταλίας, τα οποία όμως δεν έχουν πελατεία, ούτε και λειτουργούν ποτέ, όπως εξήγησε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ερευνών κατά της Μαφίας (Dia) J. Governale.

Ο Governale αναφέρθηκε στην τακτική αυτή, ονομάζοντάς την «Γραμμή των Βαΐων», όχι γιατί στην διάσημη πλατεία του Ντουόμο έχουν τοποθετηθεί οι (αμφιλεγόμενοι για την αισθητική τους) φοίνικες, αλλά γιατί θυμίζει την ανάλογη νουβέλα του Σικελού συγγραφέα L. Sasa, που περιέγραφε τις τακτικές που ακολουθεί η Μαφία.

Όπως πρόσθεσε, «η εισαγγελία του Μιλάνου, μου έχει αναφέρει πως το 2018 άνοιξαν κατά 38% περισσότερα εστιατόρια εν σχέσει προς το 2017.

Είναι γεμάτα αυτά τα εστιατόρια;

Όχι, είναι άδεια, αλλά εάν σήμερα η Ντράγκετα έχει πάνω από 100 εκατ. ευρώ μαύρα χρήματα, μπορεί και να χάσει τα 50 επενδύοντάς τα, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα άλλα 50 εκατ. ευρώ θα μπορεί κάλλιστα να τα δικαιολογήσει».

Ο Governale επεσήμανε το μέγεθος της διείσδυσης των οργανώσεων της Μαφίας στον πλούσιο ιταλικό βορρά: υπενθύμισε τι συνέβη στην πόλη Μπρεσέλο, κοντά στη Φλωρεντία, όπου η διείσδυση της Ντράγκετα στην τοπική διοίκηση ήταν πλήρης και αρχικά απαρατήρητη.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως πλέον η Μαφία είναι «διαφανής», όπως «τις δεκαετίες του ’60 και ’70, οπότε όλοι έλεγαν, ιδίως στο Παλέρμο, πως η Μαφία δεν υπάρχει, επειδή ήταν ακριβώς διαφανέστατη» κι όλοι γνώριζαν γι’ αυτή. Μάλιστα υπογράμμισε το παράδειγμα της πρόσφατης καταδίκης σε 14 χρόνια του A. Modade, που επί χρόνια ήταν επικεφαλής του Συνδέσμου Βιομηχάνων της Σικελίας και, τύποις, πολέμιος της Μαφίας, αλλά αποδείχθηκε εμπλεκόμενος στη μαφιόζικη οργάνωση.

«Έχουμε δει πως η Μαφία είναι διαρκώς παρούσα.

Βεβαίως όχι με τη λουπάρα (καραμπίνα) και την κόπολα (τραγιάσκα) όπως παλιότερα, αλλά σήμερα με τους καταρτισμένους επαγγελματίες οι οποίοι φοράνε κοστούμια των 2.000 ευρώ, ακριβά παπούτσια, μιλούν ωραία και έχουν γεμάτο πορτοφόλι, οπότε οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε οικονομική δυσχέρεια εύκολα υποκύπτουν, πολλές φορές αφελώς, κι άλλες φορές επειδή το χρήμα δεν έχει οσμή», υπογράμμισε ο διευθυντής της Dia.

Corriere

*H φωτογραφία είναι τυχαία