Ύστερα από 12 χρόνια σχεδιασμού και μελετών, η Ikea θα ανοίξει την Πέμπτη 9 Αυγούστου το πρώτο της κατάστημα στην Ινδία, φέρνοντας οικονομικά, σκανδιναβικού ντιζάιν έπιπλα και φαγητό στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη παγκοσμίως.
Η Ikea αναμένει να υποδέχεται 6 εκατ. πελάτες ετησίως σε ένα σύμπλεγμα 52.600 τ.μ. Στη Hitec City στα προάστια του Χαϊντεραμπάντ, της τέταρτης μεγαλύτερης πόλης της Ινδίας. Ο εκθεσιακός χώρος των 37.000 τ.μ. θα διαθέτει 7.500 προϊόντα, εκ των οποίων τα 1.000 θα πωλούνται για λιγότερες από 200 ρουπίες (2,5 ευρώ). Πρόκειται για το πρώτο από τα 25 καταστήματα που η Ikea σχεδιάζει να ανοίξει στη χώρα μέχρι το 2025.
Η Ινδία αναμένεται να ξεπεράσει τις ΗΠΑ για να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μεσαίας τάξης παγκοσμίως μέχρι το 2022. Μέχρι τότε, οι πωλήσεις ειδών σπιτιού και επίπλων θα έχουν πιθανότατα φτάσει τα 13,2 δισ. ευρώ από τα 11,1 που ήταν πέρυσι, σύμφωνα με το Euromonitor. «Οι αυξανόμενοι μισθοί και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου καθιστούν την Ινδία ελκυστική αγορά», σημειώνει ο αναλυτής του, Sowmya Adiraju. «Οι ινδοί καταναλωτές είναι περίεργοι να δουν τι έχει να τους προσφέρει η Ikea και η εταιρεία έχει τις δυνατότητες να ικανοποιήσει τη ζήτηση».
Η μεγαλύτερη εταιρεία επίπλων στον κόσμο επένδυσε πάνω από 125 εκατ. ευρώ σε αυτή την πρώτη της επιχείρηση στην Ινδία. Στις αρχές του 2019 θα ανοίξει κατάστημα στο Μουμπάι, και στη συνέχεια στη Μπανγκαλόρ και το Δελχί. Όσον αφορά την υπόλοιπη Ασία, σχεδιάζει να πατήσει πόδι στις Φιλιππίνες και το Βιετνάμ, και να ενισχύσει την παρουσία της στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.
Σε περίπτωση που οι διθέσιοι καναπέδες των 5.990 ρουπίων (75 ευρώ) δεν αρκούν για να προσελκύσουν πελάτες, το κατάστημα του Χαϊντεραμπάντ διαθέτει εστιατόριο 1.000 θέσεων (ένα από τα μεγαλύτερα ανάμεσα στα 400 καταστήματα της Ikea σε όλο τον κόσμο) που θα σερβίρει ένα μείγμα σκανδιναβικών και ντόπιων πιάτων. Οι κεφτέδες με κοτόπουλο ή με λαχανικά, με 129 ρουπίες (1,6 ευρώ) τη μερίδα, θα αντικαταστήσουν τους παραδοσιακούς σουηδικούς με βοδινό και χοιρινό.