Μια αρχή του μάνατζμεντ που γνωρίζουν καλά οι Αμερικανοί λέει ότι συχνά μια επιτυχία αρχίζει από μια αποτυχία. Τέτοια ιστορία αποτυχίας, που μετατράπηκε σε επιτυχία, ήταν και τα κρουασάν Chipita, που σήμερα αποτελούν προϊόν με παγκόσμια αναγνώριση. Όπως λέει, όμως, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, σε συνέντευξη στην Οικονομική Επιθεώρηση, όταν έκανε τις πρώτες του προσπάθειες για να βγει στην αγορά το νέο προϊόν και αναζήτησε συνεργασίες με μεγάλες βιομηχανίες, έφαγε… πόρτα 19 φορές. «Την είχα διαμορφώσει την ιδέα και πήγα και έκανα 19 παρουσιάσεις, γιατί δεν είχα λεφτά να το κάνω, και με πέταγαν όλοι έξω. Έπαιρνα κάτι κρουασάν από την Πατησίων, έβαζα σοκολάτα μέσα και πήγαινα και έλεγα: “Κάπως έτσι θα ’ναι το προϊόν”. Μου έλεγαν όλοι: “Καλά, πώς σου ήρθε αγόρι μου, μακράς διάρκειας κρουασάν; Πώς σου ήρθε αυτό;”. Πήγα σε όλους τους μεγάλους της εποχής, Κυριάκο Φιλίππου, Δασκαλόπουλο πατέρα, Γιώτη, Παπαδοπούλου, στον Μιτζάλη της Tasty Foods. Άρνηση!».
Η συνέχεια είναι γνωστή, το κρουασάν έγινε προϊόν παγκόσμιας εμβέλειας, μια επιτυχία μοναδική στα χρονικά της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Και όσοι είχαν απορρίψει την ιδέα μάλλον κατέληξαν να αισθάνονται σαν τους υπεύθυνους της δισκογραφικής εταιρείας Decca που είχε απορρίψει τους Beatles…
Επίμονος Κηπουρός