To λιμάνι της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να διαχειριστεί η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η γαλλική εταιρεία CMA CGM S.A., συμφερόντων της οικογενείας Σαντέ διά της θυγατρικής της Terminal Link συμφώνησε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP). Η συμμετοχή της CMA CGM, διά της Terminal Link, στο σχήμα που θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά θα είναι σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής» σημαντική και θα ανέρχεται κατ’ ελάχιστον σε καταστατική μειοψηφία (33%). Την πλειοψηφία θα διατηρήσει η DIEP, ενώ η συμμετοχή του ομίλου Ιβάν Σαββίδη αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέγιστο στο 15%. 

Η απόφαση της γαλλικής ναυτιλιακής να συμμετάσχει στη διεκδίκηση του ΟΛΘ δίδει νέα δυναμική στον διαγωνισμό. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στη σχετική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ έχει προσδιοριστεί έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές για τις 24 Μαρτίου. Ομως, ήδη άλλοι τρεις ενεργοί στη διαδικασία υποψήφιοι ζήτησαν επισήμως και νέα αναβολή για να προετοιμαστούν καλύτερα, οπότε πλέον αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ. 

Το γαλλογερμανικό σχήμα που συγκροτήθηκε θα αντιπαραταχθεί στην εκ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ορμώμενη Dubai Ports World (DP World) και στην ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd αλλά και στην International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες. Οι τρεις τελευταίες αυτές εταιρείες φέρονται να είναι εκείνες που ζητούν τώρα νέα αναβολή για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Πάντως, στον διαγωνισμό συμμετέχουν ακόμα η APM Terminals (θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk), η Duferco Participations Holding (ιταλικών συμφερόντων ελβετική εταιρεία με δραστηριότητα στα logistics και στον χάλυβα και μονάδα στα Σκόπια), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι Russian Railways JSC, η τουρκική Yilport Holding και η ΓΕΚ Τέρνα.