Πολύ χαμηλότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό των 850 εκατ. ευρώ κινήθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ, όταν με βάση τα τεύχη του διαγωνισμού προβλεπόταν συμμετοχή έως 220 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, η προσφορά κινείται κοντά στα 480 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό που θα έχει το Δημόσιο στην εταιρεία παραχώρησης να ανέρχεται σε 45,9%. Το Δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό, όπως ακριβώς επιδίωξε από την πρώτη στιγμή η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, επειδή στην οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας δεν προβλέπει δανεισμό. Συνεπώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τις απαιτήσεις της Eurostat για τη συμμετοχή του Δημοσίου σε συμβάσεις παραχώρησης. Όσον αφορά τα τέλη του αεροδρομίου, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών θα κινούνται κοντά στα 20 ευρώ με προοπτική να περιοριστούν σταδιακά στα επίπεδα κοντά στα 17 ευρώ ανά επιβάτη.
Εφόσον το υπουργείο εγκρίνει την προσφορά (έως τέλος Μαίου) ξεκινά άμεσα η προσυμβατική περίοδος όπου η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά να πέσουν οι υπογραφές προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που εκτιμάται σε περίπου πέντε χρόνια.
Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, θα αντικαταστήσει το σημερινό Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού και που προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί η τύχη του.
Πριν φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα, υπήρχε ένα έντονο παρασκήνιο στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, κυρίως με τους Κινέζους που προβάλλονταν ως το ισχυρό φαβορί του διαγωνισμού. Οι τελευταίοι αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά απρόβλεπτοι, καθώς φαίνεται να επιδίωκαν κυρίαρχο ρόλο στο έργο.