Η τροφοδότηση νησιών με αεροπορικά δρομολόγια μέσω της εκτέλεσης πτήσεων με υδροπλάνα βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων των δύο κλάδων. Στόχος είναι οι εταιρείες υδροπλάνων να προχωρήσουν σε μια μορφή συνεργασίας με τους αερομεταφορείς, ώστε να μεταφέρουν επιβάτες από νησιά ή χερσαίους προορισμούς στους οποίους δεν υπάρχουν αεροδρόμια προς νησιά όπου εκτελούνται τακτικά αεροπορικά δρομολόγια.
Η συνεργασία των δύο πλευρών θα αφορά μια ιδιότυπη μορφή πτήσεων κοινού κωδικού, προκειμένου οι επιβάτες να προχωρούν σε κρατήσεις μέσω ενός καναλιού και όχι σε δύο κρατήσεις χωριστά (μία για την πτήση με υδροπλάνο και μία για εκείνη με αεροπλάνο). Τα ωράρια των δρομολογίων θα διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε οι ανταποκρίσεις να εξυπηρετούν τις συνδέσεις των δύο μέσων. Οι συζητήσεις των επιχειρηματιών του κλάδου των υδροπλάνων με την εγχώρια αεροπορική αγορά μπορεί να βρίσκονται σε προκαταρκτικό στάδιο, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι για τους αερομεταφορείς η συγκεκριμένη συνεργασία είναι η μοναδική την οποία συζητούν.
Από πλευράς υδροπλάνων επιχειρείται ενίσχυση των επιλογών που θα παρέχονται στους επιβάτες, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά τους θέλουν να αποφύγουν την πιθανότητα «κανιβαλισμού» της πελατείας τους από το νέο μέσο. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται ιδιαίτερα ενθαρρυντική η όποια συζήτηση περί σύμπραξης των δύο μέσων, καθώς μέχρι πρότινος υπήρχε έντονα ανταγωνιστική τάση μεταξύ των δύο συναφών κλάδων, ακόμη και πριν από την έναρξη πτητικής δραστηριότητας των υδροπλάνων.
Πάντως, ακόμη και αν έρθουν σε συμφωνία οι δύο πλευρές, προϋπόθεση είναι η έναρξη πτητικού έργου των υδροπλάνων, η οποία θεωρητικώς θα μπορούσε να ξεκινήσει φέτος το καλοκαίρι με περιορισμένη όμως ακόμη δραστηριότητα. Μετά την υπογραφή της αδειοδότησης του υδατοδρομίου Πάτρας, η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια ως ανάδοχος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών εξετάζει τη δημιουργία ενός δικτύου που θα εξυπηρετούσε τη Δυτική Ελλάδα –έστω και με περιορισμένη δραστηριότητα– δεδομένου ότι πλήρως αδειοδοτημένα είναι και τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η κατάθεση του νομοσχεδίου για τη λειτουργία των υδατοδρομίων από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, που πρακτικά θα σημάνει το «πράσινο φως» για την έναρξη της πτητικής δραστηριότητας των εταιρειών υδροπλάνων. Η επεξεργασία του σχετικού νομοσχεδίου έχει ολοκληρωθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, ωστόσο εκκρεμούν οι παρατηρήσεις της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Eπιτροπής, στην οποία εστάλη πριν από μερικές εβδομάδες το σχέδιο νόμου. Η εν λόγω έγκριση αποτελεί προϋπόθεση για να κατευθυνθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου.
Αλεξάνδρα Κασσίμη (Καθημερινή)