Πολλές είναι οι επιπτώσεις του κορονοϊου τόσο στο εμπόριο, όσο και στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως αναφέρει ο Clément Desbois, διευθυντής εξαγωγών της μεταφορικής εταιρείας Hillebrand, η οποία είναι μια από τις εταιρείες, που έχει δει τη δραστηριότητά της να μειώνεται από τον Ιανουάριο στην αγορά της Ασίας.

ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ

«Δεν μπορούμε πλέον να εξάγουμε, γιατί δεν υπάρχουν άλλα εμπορευματοκιβώτια”, αναφέρει ο κ. Desbois, τονίζοντας ότι το ξέσπασμα της πανδημίας, μεταξύ άλλων, διατάραξε τις θαλάσσιες μεταφορές και διεύρυνε το έλλειμμα σε ψυκτικούς θαλάμους, καθιστώντας τις αποστολές πολύ περίπλοκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δραστηριότητα των κύριων κινεζικών λιμένων παρέλυσε για αρκετές εβδομάδες, το προσωπικό παρέμενε σπίτι του, οι οδικές μεταφορές ήταν επίσης πολύ περιορισμένες, ενώ πολλά πλοία με γεμάτες αποθήκες, δεν πλησίασαν καν τα λιμάνια, για λόγους ασφαλείας.

ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ

“Υπάρχει έντονη συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας, ιδίως στα φορτηγά - πλοία», επιβεβαιώνει ο Jean-Philippe Rétif, εμπορικός διευθυντής της Bolloré Logistics China, εταιρείας με παγκόσμια δυναμική τα 35.000 εμπορευματοκιβώτια, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι νωπά τρόφιμα. «Βλέπουμε κορεσμό στα κύρια λιμάνια του Πούσαν, της Σαγκάης και της Τιαντζίν. Μόνο το λιμάνι του Νινγκμπο φαίνεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει πλέον φορτία», υπογραμμίζει.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ

Έλλειψη πλωτών υποδομών στα λιμάνια για την παραμονή των ψυκτικών εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να διατηρηθούν τα προϊόντα. Οι ναυτιλιακές, λόγω του ότι χάνουν χρήματα, εφαρμόζουν πολιτικές επιβάρυνσης των πελατών για να αποσύρουν τα αγαθά. Έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων σε άλλα λιμάνια σε όλο τον κόσμο, επειδή δεν αλλάζουν προορισμό ή ακυρώνονται οι ενδιάμεσες στάσεις. Αισθητή μείωση των εμπορευματοκιβωτίων για θαλάσσια μεταφορά.

«ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ 45% ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΨΥΞΗΣ»

«Είχαμε ένα πραγματικό πρόβλημα στην εύρεση κιβωτίων 20 ποδιών τον περασμένο μήνα», αναφέρει ο μεσίτης χύμα κρασιών, Florian Ceschi, στο Ciatti Europe, ενώ όπως επιβεβαιώνει ο Clément Desbois “υπάρχει έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων με ψυγεία”. Ο ίδιος μάλιστα εκτιμά ότι, ενώ ο συνολικός αριθμός μονάδων ψύξης, που ήταν διαθέσιμοι από τις αρχές Φεβρουαρίου ήταν 1,7 εκατομμύρια, σήμερα το 45% λείπει μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. “‘Οταν αρχίσει σταδιακά να επανακάμπτει η δραστηριότητα στην Κίνα, θα χρειαστούν αρκετοί μήνες, για να διακινηθούν τα φορτία και να επανέλθει ο κλάδος στην κανονικότητα”, καταλήγει.

FnB