Νέα έργα ύψους 1,3 δισ. ευρώ πρόκειται να προσθέσει τους προσεχείς μήνες στο υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, που ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με αποτέλεσμα να ισχυροποιεί σημαντικά τη θέση του στο εγχώριο κατασκευαστικό κι επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς υπογραφή συμβάσεων είναι το έργο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι (Ηράκλειο) της Κρήτης. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, που θα υλοποιήσει ο ελληνικός όμιλος σε συνεργασία με την ινδική GMR, του οποίου η διαδικασία συμβασιοποίησης οδεύει προς την ολοκλήρωσή της, με αποτέλεσμα να εκφράζεται η αισιοδοξία ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού.
Σε χθεσινό ενημερωτικό σημείωμα της εταιρείας, με αφορμή την κατάθεση ενημερωτικού δελτίου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την έκδοση νέου κοινού ομολογιακού δανείου της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ, επισημαίνεται ότι τα κεφάλαια που θα αντληθούν (κατ’ ελάχιστον 90 εκατ. ευρώ), θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση των μακροχρόνιων και επαναλαμβανόμενων εσόδων της εταιρείας, είτε σε ιδιόκτητα έργα είτε σε έργα με συμβάσεις παραχώρησης (όπως αυτή στο Καστέλλι) και ΣΔΙΤ (όπως για την κατασκευή και διαχείριση μονάδας απορριμμάτων στην Πελοπόννησο). Παράλληλα, μέρος των κεφαλαίων που θα αντληθούν, θα χρησιμοποιηθεί και για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού του ομίλου. Οσον αφορά τον χρόνο για την υλοποίηση της έκδοσης του ομολόγου, σημειώνεται ότι αυτός θα εξαρτηθεί από το πότε θα εγκριθεί το ενημερωτικό δελτίο και τις συνθήκες στην αγορά. Υπάρχει όμως η αισιοδοξία ότι είναι εφικτό κάτι τέτοιο να γίνει ακόμα και πριν από το Πάσχα.
Στα παραπάνω έργα, προβλέπεται η άμεση προσθήκη του νότιου τμήματος (Λαμία - Ξυνιάδα) του αυτοκινητόδρομου Ε65, που εξασφάλισε κοινοτική χρηματοδότηση πριν από μερικές εβδομάδες και είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει (έχει ήδη κατασκευαστεί μέρος του) τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Παράλληλα, εκφράζεται η αισιοδοξία ότι θα βρεθούν κοινοτικά κονδύλια και για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος, δηλαδή του τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό θα ολοκληρωθεί ο Ε65, καθώς στο τέλος του 2017 ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε προς χρήση το ενδιάμεσο τμήμα από την Ξυνιάδα (Λαμία) μέχρι τα Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων.
Η πιο πρόσφατη υπογεγραμμένη σύμβαση αφορούσε στην ανάληψη έργου 164 εκατ. ευρώ, για τη δεύτερη φάση κατασκευής της πολυτελούς επένδυσης στη μαρίνα της Αγίας Νάπας στην Κύπρο, που περιλαμβάνει οικιστικές, εμπορικές και πολιτιστικές χρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει επενδύσει κεφάλαια 2 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και σήμερα απασχολεί 5.000 εργαζομένους σε 16 χώρες. Σημειωτέον, δε, ότι το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έπεται ανάλογης κι επιτυχημένης έκδοσης που πραγματοποίησε η θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή το περασμένο καλοκαίρι. Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο «πράσινο» ομόλογο στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας κεφάλαια 60 εκατ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το ευρύ επενδυτικό της πρόγραμμα, καθώς λειτουργεί, κατασκευάζει ή έχει πλήρως αδειοδοτήσει εγκαταστάσεις ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) συνολικής ισχύος της τάξης του 1,2 GW.