Η Victoria's Secret δεν είναι αυτή που ήταν άλλοτε. Τα σημάδια «διάβρωσης» μάλιστα ξεκίνησαν προτού οι αγοραστές γυρίσουν την πλάτη στα εσώρουχά της. Σήμερα ωστόσο που υπάρχουν στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πως η εταιρεία λιανικών πωλήσεων αλλά και η μητρική της L Brands Inc., θα μπορέσουν να επανακάμψουν από τις τελευταίες πληγές.
Υπήρξε μια περίοδος, όχι πολύ καιρό πριν, που η Victoria Secret ήταν το ιδανικό μέρος για να ψωνίσει κανείς - είτε επρόκειτο για έφηβους που λάτρευαν τη σειρά Pink Lounge, είτε επρόκειτο για γυναίκες που αναζητούσαν την τελευταία λέξη της μόδας στα εσώρουχά τους.
Οποιαδήποτε επίσκεψη των Αγγέλων της στην παραλία αποτελούσε την καλύτερη δυνατή διαφήμιση για την συλλογή των μαγιό της εταιρείας την ώρα που το άρωμα του Love Spell ήταν αναπόφευκτο. Ακόμη και η τηλεοπτική εκπομπή - «Next top model της Αμερικής» - γεννήθηκε εν μέρει από την επιτυχία της Tyra Banks ως Αγγέλου της Victoria's Secret. Εξίσου αποδοτική διαφήμιση ήταν και οι Gisele Bundchen, Heidi Klum και Adriana Lima και πολλά ακόμη μοντέλα της.
Βέβαια οι καιροί άλλαξαν και δυστυχώς η Victoria's Secret δεν κατάφερε να συμβαδίσει με αυτή την αλλαγή. Σε ατνίθεση με άλλες μάρκες ρούχων υψηλής ραπτικής που αρχίζουν να απομακρύνονται από τον στόχο των τέλειων σωμάτων και μεγεθών στα μοντέλα τους, η Victoria's Secret παραμένει μια εταιρεία λιανικής οι αγοραστές της οποίας δεν ταιριάζουν με τα πρότυπά και τα σχέδιά της. Οι στηθόδεσμοί της είναι κατασκευασμένοι για πολύ μικρά μπούστα και οι περισσότεροι εξ αυτών κοστίζουν πολύ παραπάνω από 50 δολάρια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως στην περίπτωση της Αμερικής αν και το μέγεθος του στήθους ποικίλλει σίγουρα είναι πολύ πιο κοντά στο 16 από το 2 που προωθεί η Victoria's Secret. Σημαντικός παράγοντας της παρακμής της ήταν φυσικά και οι online πωλήσεις οι οποίες γνωρίζουν μεγάλο ανταγωνισμό τον τελευταίο καιρό.
Βέβαια η εν λόγω επωνυμία δεν είναι η μόνη που αγωνίζεται να ικανοποιήσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά στη μόδα, στην εφαρμογή και στο κόστος. Απλά η συγκεκριμένη εταιρεία έθεσε αρκετούς αυτοπεριορισμούς σε όλα τα παραπάνω με αποτέλεσμα σήμερα, τόσο η ίδια όσο και οι μέτοχοί της να πληρώνουν το τίμημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετοχές της L Brands υποχώρησαν αυτή την εβδομάδα σε χαμηλά επίπεδα έξι ετών, μετά τις χαμηλές εκτιμήσεις για τα κέρδη και την πτώση των πωλήσεων κατά 14% το τελευταίο τρίμηνο.
Παρότι μάλιστα το Bath & Body Works, το οποίο προσφέρει περί το 30% των εσόδων της L Brands παρουσίασε ραγδαία αύξηση, μεγαλύτερη του αναμενόμενου, το τελευταίο τρίμηνο, η αλυσίδα εσωρούχων εξακολουθεί να αποτελεί τον παράγοντα που καθορίζει τις αποδόσεις της L Brands.
Με δεδομένα τα παραπάνω στερεύουν όλο και περισσότερο οι ευκαιρίες για ανάκαμψη για μια εταιρεία τόσο μεγάλη με όγκο αγοράς 10,8 δισ. δολαρίων η οποία μάλιστα δεν παρουσιάζει σαφή λύση για τα προβλήματά της.
Ακόμη και παραμερίζοντας την πίεση που δέχεται διαδικτυακά , η Victoria’s Secret χρειάζεται μια εκ βάθρων αναθεώρηση. Πολλοί είναι εκείνοι που ισχυρίζονται πως αν δημιουργούνταν σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς δεν θα είχε επιτύχει.
Όσον αφορά στα προϊόντα ένδυσης που διαθέτει αξίζει να σημειωθεί πως έχουν μπει στο χορό πολλοί ανταγωνιστές, από το νεότερο σήμα Aerie της American Eagle Outfitters Inc. έως τους ιστοτόπους με λύσεις για όλες τις διαστάσεις. H Victoria’s Secret δεν καλύπτει πλέον καμία ανάγκη, ειδικά τώρα που έχει σταματήσει την παραγωγή μαγιό.
Ένα άλλο ερώτημα είναι αν η L Brands θα μπορούσε να αλλάξει σελίδα επιλέγοντας έναν διαφορετικό λιανοπωλητή, ωστόσο τα χρέη της δεν θα της επιτρέψουν μια αποδοτική διαπραγμάτευση.
Ενώ οι αναλυτές που καλύπτουν την L Brands εξακολουθούν να είναι πιο αισιόδοξοι, τα παραδείγματα εταιρειών ακόμα και πιο ανθεκτικών που κατέρρευσαν υποβοηθούμενα κι από την πτώση της βιομηχανίας είναι πολλά. Τα φτερά των Αγγέλων μοιάζουν να μπορούν να κάνουν πλέον μόνο χαμηλές πτήσεις και όλοι φοβούνται πως η στιγμή που θα κοπούν εντελώς δεν απέχει πολύ...