Πόλο έλξης για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας αποτελούν τα τα σχεδιαζόμενα, από την κρατική ΓΑΙΟΣΕ, εμπορευματικά κέντρα Λάρισας και Βόλου. Η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του δικτύου και η συμμετοχή ιδιωτών με δικούς τους συρμούς, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στον Ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η χωροθέτηση του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλίας, στο Βελεστίνο, (βλ. μακέτα) θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη του υπό ιδιωτικοποίηση λιμένα Βόλου και του σιδηροδρομικού δικτύου που θα φτάσει μέχρι τον Αλμυρό δημιουργώντας ουσιαστικά μια ακόμα οργανωμένη ΒΙΠΕ στη Μαγνησία.
Αντιστοίχως στη Λάρισα η ΓΑΙΟΣΕ πρόκειται να δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της χώρας, κυρίως για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο όγκο αγροτικών προϊόντων που διαθέτει η περιοχή.
Ήδη οι μεγάλοι παίκτες του ελληνικού επιχειρείν αναμένεται να δηλώσουν “παρών” για τα δύο logistics της Θεσσαλίας. Ο όμιλος Μυτιληναίου, που διαθετει στο Βόλο την ΜΕΤΚΑ, αλλά και η Ελλάκτωρ, η Ιντρακάτ, η Τέρνα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Goldair, o όμιλος Κοπελούζου ακόμα και οι Κινέζοι της Cosco θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους στα μέρη μας μόλις ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα.
Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι το εμπορευματικό κέντρο στη Λάρισα θα υλοποιηθεί με την συμμετοχή ιδιωτών με την μέθοδο της παραχώρησης.
Η μονάδα θα κατασκευαστεί σε έκταση 400 στρεμμάτων, μετά το Εργοστάσιο Ζάχαρης, στην περιοχή του Κουλουρίου. Η έκταση ανήκει στην ΓΑΙΟΣΕ και συνορεύει με εκτάσεις του Δημοτικού Αμαξοστασίου Λάρισας.
Πρόκειται για το πρώτο Εμπορευματικό Κέντρο που θα λειτουργήσει εκτός λιμανιών και θα εξυπηρετήσει τα μέγιστα τις επιχειρήσεις της Θεσσαλίας, ενώ θα δώσει σημαντική ώθηση στο ζήτημα της μεταφοράς του σημερινού Κέντρου Διαλογής και Εμπορευματικού Σταθμού, που λειτουργεί στην περιοχή του Μεζούρλου (κοντά στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο).
Σύμφωνα με πληροφορίες του thessalieconomy.gr, η ΓΑΙΟΣΕ σκοπεύει να μπει και στον χώρο των σιδηροδροµικών malls αρχίζοντας από τoυς σιδηροδροµικούς σταθµούς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και αργότερα το πρότζεκτ θα επεκταθεί και σε μεγάλους σταθμούς της περιφέρειας.
Κ.Τ. thessaliaeconomy.gr