Όσο και αν ακούγεται παράδοξο, το eBay, ο Αμερικανικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, εισέρχεται στην αγροτική οικονομία και ήδη προετοιμάζεται εδώ και αρκετό διάστημα για ηλεκτρονικές εξαγωγές ελληνικών προϊόντων. Μάλιστα έχει έρθει ήδη σε επαφή με Έλληνες παραγωγούς, μεταξύ των οποίων είναι και Θεσσαλοί, οι οποίοι θα αποτελέσουν και τους πρώτους τροφοδότες του εγχειρήματος.
Η είδηση ότι το eBay ξεκινάει την υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγών για μικρούς και μεσαίους παραγωγούς μέσω της πλατφόρμας eBaymag.com βγήκε από τον γενικό διευθυντή του για Ευρώπη και Ρωσία Ιλια Κρεστόβ την περασμένη Πέμπτη από το βήμα του συνεδρίου ηλεκτρονικού εμπορίου της Αθήνας.
Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε η εταιρεία που εκπροσωπεί διέκρινε τρία ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς: «η Ελλάδα παρουσιάζει τεράστια εξαγωγική ευκαιρία, όπως υποστηρίζει, καθώς παράγει προϊόντα υψηλής ζήτησης (όπως π.χ. λάδι, φέτα, ξηρούς καρπούς), διαθέτει υψηλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και εμφανίζει ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών».
Ο Κρεστόβ με συνέντευξή του στην «Καθημερινή» αναγνωρίζει ότι «οι Ελληνες πελάτες στήριξαν από την πρώτη στιγμή την πλατφόρμα ως καταναλωτές, αγοράζοντας προϊόντα τεχνολογίας κατά βάση. Η χώρα παρασκευάζει μοναδικής αξίας προϊόντα που μπορούν να σταλούν απευθείας στο εξωτερικό σε τιμές που συμφέρουν και τον παραγωγό και τον καταναλωτή».
Στο ερώτημα γιατί η συγκεκριμένη στιγμή είναι ιδανική για την είσοδο του αμερικανικού κολοσσού στην ελληνική αγορά, ο κ. Κρεστόβ απαντά: «Η χρονική στιγμή είναι συνάρτηση της ευκαιρίας με τη δυνατότητα της εταιρείας. Μελετούσαμε την επέκταση από το 2016 και τον Ιανουάριο πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε συστήνοντας την ομάδα που θα έτρεχε το έργο».
Τα ταξίδια των συνεργατών του νεαρού αλλά έμπειρου μάνατζερ άρχισαν να πυκνώνουν, όπως λέει, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε έρχονταν σε επαφή με παραγωγούς που θα έβαζαν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα. «Επρεπε να διασφαλίσουμε ένα καλό δίκτυο συνεργατών και να διαπιστώσουμε από κοντά τις δυνατότητες. Θα ήταν καταστροφικό να υπήρχαν παραγγελίες που δεν έφταναν ποτέ στον παραλήπτη. Η φήμη για μας είναι προτεραιότητα και πρέπει με κάθε τρόπο να τη διασφαλίσουμε».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι Έλληνες πωλούν κατά 23% προϊόντα μόδας, 23% συλλογές και 21% είδη σπιτιού και κήπου, με χώρες προορισμού κυρίως στην Ευρώπη (49%), τις ΗΠΑ (42%), ενώ στην Ασία φτάνει το 9% των προϊόντων. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανήλθε στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2015, όπως καταγράφηκε από το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λ.Ε.