Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο αναδιαμορφώνουν τα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων τους και εισάγουν νέα, ούτως ώστε να αντεπεξέλθουν σε καινούργιες τάσεις εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού και αναφορικά με τα επαγγελματικά ταξίδια.
Στελέχη όπως ο Ζερόμ Χάρις επιλέγουν μετακινήσεις με μεγαλύτερη παραμονή παρά μονοήμερα σύντομα ταξίδια – και σε αυτό προσαρμόζονται οι αεροπορικές. Για τον συγκεκριμένο άνθρωπο, ο οποίος έχει επαγγελματική έδρα το Σίδνεϊ, δεν είναι αρεστές οι εξαντλητικές μονοήμερες διαδρομές στη Μελβούρνη ή στο Μπρισμπέιν, κάτι το οποίο σημαίνει τέσσερις διαδρομές με ταξί, δύο πτήσεις, παρατεταμένη αναμονή και ενδεχόμενη καθυστέρηση. Οι ταξιδιωτικές του συνήθειες επανεκτιμήθηκαν λόγω πανδημίας.
Τα δεδομένα του κλάδου δείχνουν ότι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες πραγματοποιούν μεγαλύτερης διάρκειας μετακινήσεις εν συγκρίσει με το πλαίσιο πριν από τον κορωνοϊό, αφήνοντας τις αεροπορικές εταιρείες να σπεύδουν να προσαρμόσουν αναλόγως το οργανόγραμμα δρομολογίων.
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, η αύξηση των ναύλων, οι περισσότερες ακυρώσεις πτήσεων λόγω ελλείψεων προσωπικού και η έκρηξη της διαδικτυακής τηλεδιάσκεψης υπονομεύουν την επιλογή του μονοήμερου ταξιδιού ως μοντέλου. «Είμαι πιο χαρούμενος που εξοικονομώ ενέργεια και εκπομπές ρύπων, ενώ παραμένω περισσότερες μέρες σε έναν τόπο κι έχω χρόνο να συναντηθώ με πολλούς ανθρώπους και να επισκεφθώ πολλά έργα», είπε ο Ζερόμ Χάρις, ο οποίος εργάζεται σε εταιρεία υποδομών.
Το γραφείο επαγγελματικών ταξιδίων CWT ανέφερε πως σε παγκόσμια κλίμακα το ποσοστό των μονοήμερων ταξιδιών εσωτερικού έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 25% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, διότι οι διαδικτυακές συναντήσεις αυξάνονται σε δημοτικότητα. Στις αγορές από την Αυστραλία έως τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν για να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα.
Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ, για παράδειγμα, προσθέτουν περισσότερες πτήσεις μεσοβδόμαδα, καθώς οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν περισσότερα ταξίδια, που συνδυάζουν τις επαγγελματικές υποχρεώσεις με την αναψυχή, με πολλούς εξ αυτών να αξιοποιούν τη μεγαλύτερη ευελιξία για να εργάζονται εξ αποστάσεως. «Οι Τρίτες και οι Τετάρτες δεν είναι ημέρες τόσο χαμηλής ζήτησης όσο ήταν σε μια παραδοσιακή εβδομάδα στο παρελθόν», σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της United Airlines, Αντριου Νοτσέλα.
Ο δε διευθυντής πωλήσεων του ταξιδιωτικού πρακτορείου CWT, Ακσάι Καπούρ, επισημαίνει πως αυτή η αλλαγή είναι μακροπρόθεσμη τόσο για τις αεροπορικές εταιρείες όσο και για τα ξενοδοχεία. «Πιστεύω ότι η απομάκρυνση από μονοήμερα ταξίδια προς όφελος της πιο μακράς παραμονής είναι τάση που ήρθε για να μείνει, αφού οι ταξιδιώτες αποκτούν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά ενδιαφέρονται και για τον προϋπολογισμό τους περισσότερο», τόνισε ο κ. Καπούρ. «Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί μακροπρόθεσμα σε υψηλότερα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο για ξενοδοχεία».
Σε μια εποχή που το κόστος για τα αεροπορικά εισιτήρια έχουν εκτοξευθεί, η μέση διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού εσωτερικού στην Αυστραλία αυξήθηκε σε σχεδόν τέσσερις ημέρες το τρίτο τρίμηνο τρέχοντος από τρεις το 2019, σύμφωνα με την ταξιδιωτική εταιρεία Flight Center Travel Group.
Από πλευράς τους, οι αεροπορικές Qantas Airways και Virgin Australia ισχυρίζονται πως οι υψηλότεροι ναύλοι έχουν μέχρι στιγμής αντισταθμίσει τυχόν επιπτώσεις στα έσοδα από μειωμένα επαγγελματικά ταξίδια.
ΤΖΕΪΜΙ ΦΡΙΝΤ και ΡΑΤΖΕΣ ΚΟΥΜΑΡ ΣΙΝΓΚ / REUTERS -KATHIMERINI