Σε ανερχόμενη τάση και στην αγορά γραφείων, εξελίσσονται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, καθώς έχουν αρχίσει να διεισδύουν ως τρόπος ενοικίασης και στους επαγγελματικούς χώρους. Ευελιξία, χαμηλό κόστος και σύγχρονες υποδομές σε κεντρικά σημεία ανά την Αθήνα, συγκαταλέγονται μεταξύ των πλεονεκτημάτων της εν λόγω υπηρεσίας, η οποία αποδεικνύεται μια όλο και πιο δημοφιλής λύση μεταξύ των χρηστών.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς ακινήτων, τα επόμενα χρόνια η κοινόχρηστη χρήση γραφείων από πληθώρα εταιρειών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αναμένεται να αποτελέσει ένα βασικό τρόπο κάλυψης των στεγαστικών αναγκών των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. Άλλωστε και στο εξωτερικό, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις γραφείων κερδίζουν συνεχώς έδαφος, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι αποτελούν πλέον το 10% του συνόλου της αγοράς γραφείων.

Ανάλογη εξέλιξη ανάπτυξης κι επέκτασης των εν λόγω χώρων αναμένεται και για την ελληνική αγορά, καθώς εκτιμάται ότι κατά την διάρκεια της προσεχούς διετίας, θα λειτουργήσουν 15 νέα κτίρια, όπου θα προσφέρονται υπηρεσίες βραχυχρόνιας εκμίσθωσης γραφειακών χώρων και υπηρεσιών.

Σήμερα στη Αθήνα λειτουργούν πληθώρα τέτοιων πρωτοβουλιών με μεγάλη επιτυχία προσφέροντας σύγχρονες λύσεις για κάθε προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι οι σχετικές υπηρεσίες προσφέρονται σε περίπου 20 ακίνητα, κυρίως στην Αττική, με έμφαση στο κέντρο της Αθήνας και στα βόρεια προάστια. Για παράδειγμα, η IWG Group έχει τοποθετηθεί στην Αθήνα, μέσω δύο «σημάτων» της, της Spaces και της Regus, εκ των παγκόσμιων ηγετών στον κλάδο και με παρουσία στην Αθήνα από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Εκτός από τις δύο εταιρείες αμερικανικών συμφερόντων, αρκετές είναι και οι προτάσεις τοπικών «παικτών», αρκετοί εκ των οποίων έχουν στενούς δεσμούς, ή προέρχονται απευθείας από τον κλάδο των νεοφυών επιχειρήσεων. Άλλωστε, οι νεοφυείς επιχειρήσεις αποτελούν κατεξοχήν «πελάτες» των σχετικών γραφείων, όπως επίσης και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, το γεγονός ότι η πλειονότητα των ελληνικών εταιρειών είναι μικρού, ή μεσαίου μεγέθους, συνιστά στρατηγικό πλεονέκτημα για τον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων γραφείων, καθώς απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε τέτοιους είδους εταιρείες. Θετικό είναι επίσης και ότι ένα σημαντικό τμήμα της οικονομίας έχει έντονα εποχικό χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα ο τουρισμός. Αυτό σημαίνει ότι αρκετές εταιρείες (π.χ. τουριστικά γραφεία, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κτλ.) έχουν μεταβαλλόμενες στεγαστικές ανάγκες κατά την διάρκεια του έτους, καθιστώντας τες ιδανικούς πελάτες τέτοιων γραφείων.

Το κόστος μίσθωσης κυμαίνεται με βάση μια σειρά κριτηρίων, όπως ο χρόνος χρήσης (μέρες, μήνες, ή και χρόνια), ο αριθμός των εργαζόμενων που θα χρησιμοποιήσουν τις σχετικές υποδομές, αλλά και το εύρος των υπηρεσιών που θα αξιοποιηθούν (π.χ. γραμματειακή υποστήριξη, τηλεφωνικό κέντρο, αίθουσες συναντήσεων κτλ.). Ενδεικτικά, στο κέντρο της Αθήνας, το κόστος για ένα μήνα μίσθωσης κυμαίνεται μεταξύ 70 και 350 ευρώ/εργαζόμενο, μειούμενο για κάθε επιπλέον μήνα και εργαζόμενο. Μάλιστα, αν μια επιχείρηση συμφωνήσει για διετή μίσθωση, το κόστος υποχωρεί σε μόλις 5-13 ευρώ/μήνα/εργαζόμενο.

economistas.gr