Το Επιμελητήριο Μαγνησίας παρουσίασε έρευνα που αφορά στην περίοδο των Χριστουγέννων και την κίνηση στα εμπορικά καταστήματα του Βόλου, όπου σημειώθηκε πτώση τζίρου στο 83% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν. Για το 62% των ερωτηθέντων η γιορτινή περίοδος του 2016 ήταν χειρότερη από εκείνη του 2015, με ποσοστό μόλις 10% να δηλώνει ότι είδε αύξηση στο τζίρο του τις γιορτές. Στασιμότητα εκφράστηκε από το 17% των ερωτηθέντων.
Η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου έλαβε χώρα από τις 1/1/17 έως και τις 31/01/17, στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της πόλης του Βόλου με τη χρήση ερωτηματολογίου 10 ερωτήσεων. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να αναδειχθεί το μέγεθος του αδιεξόδου που έχουν περιέλθει οι έμποροι που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται στην αγορά του Βόλου. Στην έρευνα συμμετείχαν 170 επιχειρήσεις από τους κλάδους ένδυσης/υπόδησης, ειδών δώρου, καλλυντικών, βιβλιοπωλείων, ανθοπωλείων, ειδών σπιτιού, ηλεκτρικών ειδών, χρυσοχοείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις υπολογίζουν τη μείωση του τζίρου τους σε επίπεδα της τάξης του 11 έως και 30%, ενώ αρνητική είναι η εικόνα που σχηματίζεται και για το σύνολο του 2016, όπου οι επιχειρήσεις του Βόλου σημειώνουν ότι οι 3 στους 4 είδαν τις ετήσιες πωλήσεις τους να σημειώνουν πτώση το 2016 σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Ένα ποσοστό 20% εμφάνισε σταθερές πωλήσεις, ενώ μόνο το 6% των ερωτηθέντων είδε να μπαίνουν περισσότερα χρήματα στο ταμείο του. Εύλογο είναι, λοιπόν, το κλίμα έντονης απαισιοδοξίας που εκφράζεται από τους καταστηματάρχες στην έρευνα, μαζί με το γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους δηλώνουν αδυναμία κάλυψης των φορολογικών βαρών και άλλων υποχρεώσεων, με ένα ποσοστό 46% να θεωρεί πιθανό ακόμα και τον κίνδυνο να κλείσει την επιχείρησή του.
ΠΗΓΗ: e-thessalia