Οι Έλληνες το έριξαν στα κατεψυγμένα. Οι διατροφικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μεταβληθεί άρδην λόγω της κρίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Aγοράζουν λιγότερο γάλα, περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία είναι μικρότερης αξίας από τα αντίστοιχα νωπά, ενώ σταθερά προμηθεύονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Χαρακτηριστικά, στο πρώτο τρίμηνο του 2017, η αξία των πωλήσεων στα κατεψυγμένα τρόφιμα αυξήθηκε κατά 4,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ στα γαλακτοκομικά υποχώρησε 8,6%. Συνολικά η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Τόσο στα τρόφιμα όσο και στις άλλες δύο βασικές ομάδες προϊόντων, τα είδη νοικοκυριού και τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, παρατηρείται υποχώρηση των πωλήσεων.
Η μάχη των τραπεζών για αγροτική πελατεία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Η Eurobank ξεκίνησε ήδη την λειτουργία του πρώτου «Αγροτικού κέντρου» της το οποίο βρίσκεται στη Λάρισα. Ολόκληρη σχεδόν η πρόσοψη του κεντρικού καταστήματος, στην πλατεία της πόλης, έχει αποκτήσει αγροτικό χρώμα. Από αυτό για την ώρα θα εξυπηρετείτε ολόκληρη η Θεσσαλία, αργότερα η τράπεζα θα το επεκτείνει και στις άλλες πόλεις.
Ενα «κρυφό» χρέος του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα, που προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ, αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Πρόκειται για χιλιάδες αιτήσεις επιστροφής φόρων που δεν έχουν εξετασθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ετσι, δεν θεωρούνται βεβαιωμένες οφειλές και δεν συνυπολογίζονται σε αυτές που ανακοινώνει κάθε μήνα το Γενικό Λογιστήριο και ανέρχονταν σε 5 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου διμήνου...
Ακούμε για την Ε65 αλλά δεν την βλέπουμε. Ως γνωστόν η παράδοση του αυτοκινητόδρομου για το τέλος Μαρτίου και τα εγκαίνια του Απριλίου πήγαν περίπατο. Η κατασκευαστική εταιρεία αντιμετώπισε προβλήματα στο έργο με αποτέλεσμα να έχει έτοιμο μόνο το τμήμα Τρίκαλα – Ανάβρα. Από εκεί και πέρα σκοτάδι. Ποιο είναι τελικά το πρόβλημα της καθυστέρησης; Πότε θα λειτουργήσει ο δρόμος; Ουδείς νοιώθει την ανάγκη να ενημερώσει τον κόσμο; Αποφεύγουν να το κάνουν η κατασκευάστρια εταιρεία και το υπουργείο, όμως οι Αντιπεριφέρειες Τρικάλων και Καρδίτσας δεν μπορούν να βγάλουν έστω μια ανακοίνωση για να ενημερώσουν τους …υπηκόους τους;
Κορυφαίο: Κλειστή παραμένει η αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα, έξι χρόνια μετά την απελευθέρωσή της. Οι δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις, (Rail Cargo Logistics Goldair και Piraeus Europe Asia Rail Logistics) που έχουν λάβει άδεια για να πραγματοποιήσουν σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο, δεν μπορούν να ξεκινήσουν τις δραστηριότητές τους, δεδομένου ότι δεν διαθέτουν μηχανοδηγούς και ο ΟΣΕ, που έχει την υποχρέωση να τους δημιουργήσει, δεν έχει ακόμη λειτουργήσει τη σχολή μηχανοδηγών!
Πολλοί λένε ότι πρόκειται για «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών. Σήμερα οι μηχανοδηγοί, παρά τις μειώσεις μισθών, λαμβάνουν μηνιαίως 2.500 -3.000 ευρώ καθαρά. Το 2010 αμείβονταν με περισσότερο από 5.000 ευρώ. Ίσως οι δυο ιδιωτικές εταιρείες Cargo θα μπορούσαν να απευθυνθούν στην ξένη αγορά για να στελεχώσουν τα τρένα τους, όπως γίνεται με τους …ποδοσφαιριστές.
Κώστας Τόλης
Καλό Σαββατοκύριακο