Πυκνώνει το ενδιαφέρον για επενδύσεις στον θεσσαλικό κάμπο. Φαίνεται ότι το παράδειγμα του Σάκη Ρουβά εμπνεύει και άλλους οι οποίοι θέλουν να ρίξουν λεφτά στην γεωργία και την βιομάζα. Πάντως οι τράπεζες στον τομέα αυτό είναι πιο ευέλικτες και τείνουν ευήκοον ους σε κάθε πρόταση που φτάνει στα «αγροτικά» τους τμήματα. Αν δεν έχεις «βαρύ παρελθόν» και το πρότζεκτ έχει ενδιαφέρον παίρνεις λεφτουδάκια…
Μεγάλο το κάζο για τις τράπεζες, που έχασαν κορυφαίους πελάτες, από τις ομολογιακές εκδόσεις των τριών ελληνικών επιχειρήσεων οι οποίες άντλησαν άφθονο και φθηνό χρήμα από την αγορά. Όμως η αλήθεια είναι ότι επιτόκια λίγο πάνω από το 3% που εξασφάλισαν οι ομολογιακές εκδόσεις των «Μυτιληναίος» (3,10%), «Μότορ Οϊλ» (3,25%) και ΟΠΑΠ (3,5%), οι ελληνικές τράπεζες με τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατο να προσφέρουν.
Επιπλέον η στροφή στα ομολογιακά αποδείχτηκε μια καλή αφορμή για να ανασυρθούν λεφτά από τα …στρώματα. Οι ομολογιακές εκδόσεις εκτιμήθηκαν από πολλούς ως μια εξαιρετική εναλλακτική ευκαιρία για να αξιοποιήσουν τη ρευστότητά τους χωρίς να την επιστρέψουν στο τραπεζικό σύστημα, μέσω καταθέσεων, υπό τον φόβο των capital controls και της ανησυχίας για την αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων. Τα εταιρικά ομόλογα προσφέρουν μια καλή απόδοση, άνω του 3%, όταν τα επιτόκια καταθέσεων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ είναι ανεξάρτητα από τους τραπεζικούς κινδύνους. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν ενέχουν κινδύνους: η πορεία και η αποπληρωμή των ομολόγων εξαρτάται από την κατάσταση και την πορεία των εταιρειών που τα έχουν εκδώσει…
Μάλλον το Μαξίμου θα πρέπει να βγάλει και το τελευταίο αγκάθι ώστε να ολοκληρωθεί και να ανακοινωθεί επιτέλους η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato ζητούν να ισχύσει η πρόβλεψη του διαγωνισμού για αποζημιώσεις 50 εκ. ετησίως στις άγονες γραμμές, αλλά το υπουργείο Μεταφορών θέλει να δώσει λιγότερα. Υπάρχει κινητικότητα, αναμένονται εξελίξεις…
Μετά την εξαγορά της αλλαντοβιομηχανίας «Νίκας» ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την απόκτηση της Ηπειρώτικης «Βιομηχανίας Κρεάτων Ηπείρου» γνωστής ως ΒΙΚΗ. Τρώγοντας έρχεται η όρεξη…
Νέο ντηλ ψήνεται και στην τηλεφωνία όπου η Cyta Hellas τρέχει τώρα να αποδεχτεί την πρόταση της Wind Hellas για εξαγορά με ανταλλαγή μετοχών, καθώς χάνει μερίδια και απαξιώνεται όπως κάποτε η On Telecoms. Η Cyta διαθέτει σήμερα στην Ελλάδα 300.000 πελάτες σταθερής τηλεφωνίας αλλά είναι φορτωμένη και με 300 εκ. ευρώ δάνεια. Αν η συμφωνία προχωρήσει η Κυπριακή Cyta θα μπει μέτοχος στην Ελληνική Wind. Tην τελική απόφαση θα λάβει η Κυπριακή κυβέρνηση καθώς η Cyta είναι κρατική…
Ελπίδες για μερίδιο στην κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό στην Αθήνα έχουν η ΜΕΤΚΑ και η Ιντρακάτ οι οποίες διαθέτουν εργοστάσια σε Βόλο και Λάρισα αντίστοιχα. Αν τυχόν «καθίσει» η δουλειά μέσω των κοινοπραξιών που κατεβαίνουν στον διαγωνισμό, σημαίνει θέσεις εργασίας για την Θεσσαλία. Μάζευε και ας είναι ρόγες…
Πήρε έγκριση το model 3 της Tesla. Είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο σχετικά προσιτό για το ευρύ κοινό. Θα κοστίζει, σύμφωνα με το Bloomberg, 30.810 ευρώ. Μπορεί να διανύσει "μονοκοπανιά" 346 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση η οποία θα διαρκεί μόλις μισή ώρα. Άρα Θεσσαλία – Αθήνα πας με τη μία…
Καλημέρα σε όλους
Κώστας Τόλης