Μνήμες της δεκαετίας του 80 και του 90 ξύπνησε o Γερούν Ντάισεμπλουμ για τους άσωτους του Ευρωπαϊκού Νότου. Η δήλωσή του ήταν «ταυτόχρονα ατυχής και εύστοχη», σημειώνει ο Σταμάτης Ζαχαρός στο news247.gr. «Οι αντιδράσεις των Ελλήνων εύλογες και γελοίες. Ο Ολλανδός ΥΠΟΙΚ είπε μέρος της αλήθειας αλλά με λάθος τρόπο και ως γνωστόν: Η αλήθεια πονάει έστω και μισή. Αυτό που ήθελε να καυτηριάσει o Ντάϊσελμπλουμ ήταν προφανώς η ανερμάτιστη και ανεύθυνη πολιτική που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει. Πακτωλοί επιδοτήσεων, πακέτων Ντελόρ, ΕΣΠΑ, αποζημιώσεων και δανεικών καταναλώθηκαν με πρωτοφανή τρόπο και δημιούργησαν αυτό που προολυμπιακά ονομάζαμε greek dream. O τρόπος ωστόσο που το έκανε ήταν απαράδεκτος…». Σήμερα απλώς ξεμεθύσαμε…
Πυρετωδώς εργάζονται οι Γερμανοί για να ετοιμάσουν το αεροδρόμιο της Σκιάθου για τον μεγάλο όγκο των πτήσεων του καλοκαιριού. Χθες ανακοινώθηκε το πλάνο για τις πρώτες βελτιώσεις εκεί που παρουσιάζονται μεγαλύτερες ανάγκες όπως η παραλαβή αποσκευών, το Check in κ.λ.π. Πάντως οι κτιριακές υποδομές θα μεγαλώσουν σταδιακά περίπου κατά 40%.
Στην αιχμή της περσινής τουριστικής σεζόν, στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, καταγράφηκαν περί τις 120 πτήσεις εβδομαδιαίως, ενώ, όπως εκτιμάται, στη διάρκεια της φετινής σεζόν θα πραγματοποιηθούν περισσότερες πτήσεις στο νησί του Παπαδιαμάντη.
Ανακλήθηκαν 4.000 «μικρά» έργα από το παλιό ΕΣΠΑ. Αφορμή γι’ αυτό στάθηκε η υποβολή εκατοντάδων πανομοιότυπων προτάσεων, κυρίως στο πλαίσιο των δράσεων «digi». Μετά την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών, η Κομισιόν πάγωσε τη χρηματοδότηση όλων των κρατικών ενισχύσεων που υλοποιούνταν μέχρι τότε στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση». Η απαγόρευση όμως αυτή ήρθε όταν είχε υλοποιηθεί σχεδόν το 100% των δράσεων, ενώ οι Αρχές είχαν εκταμιεύσει μόλις 35 εκατ. ευρώ ή το 28% της συνολικής δημόσιας δαπάνης. Απέμεναν 90 εκατ. ευρώ να εκταμιευθούν, τα οποία θεωρητικά και αναμένουν μέχρι σήμερα να εισπράξουν οι 4.000 επιχειρήσεις της χώρας. Η απόφαση απένταξης των έργων από την κυβέρνηση, αναμφίβολα καίει, μαζί με τα ξερά και τα χλωρά. Επιχειρήσεις που προχώρησαν σε επενδύσεις με δέλεαρ την κρατική ενίσχυση, τώρα καλούνται ν’ αναλάβουν εξ ολοκλήρου τη δαπάνη, καθώς η κυβέρνηση δεν στάθηκε ικανή να ξεχωρίσει τους «ηθικούς» από τους «ανήθικους»…
Ανησυχητικές διαστάσεις από την νέα πτώση της κατανάλωσης σε τρόφιμα και καύσιμα τους πρώτους μήνες του 2017. Οι νέοι έμμεσοι φόροι σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, οι ασφαλιστικές εισφορές, η διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα, παρά την όποια αποκλιμάκωση αποτυπώνεται στα στατιστικά στοιχεία, καθώς και η παρατεταμένη αβεβαιότητα που προκαλεί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης και ενισχύεται από τη συγκυρία της πολιτικής αστάθειας συνολικά στην Ευρώπη, συνθλίβουν περαιτέρω την κατανάλωση.
Όσον αφορά τα καύσιμα, κύκλοι της αγοράς εκφράζουν έντονη ανησυχία τους για την αρνητική εξέλιξη της ζήτησης στα δύο βασικά προϊόντα κίνησης (βενζίνες και ντίζελ), την οποία συνδέουν με τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας και την αβεβαιότητα ως προς την πορεία της αξιολόγησης και το μέλλον της χώρας. Εκτιμούν ωστόσο ότι ένα μέρος της υποχώρησης οφείλεται στην ενίσχυση του λαθρεμπορίου μετά την αύξηση της φορολογίας από τις αρχές του έτους. Λαμπρά…
Καλημέρα σε όλους
Κώστας Τόλης