Τρέχουν στον ΟΣΕ να εκσυγχρονίσουν τις υποδομές του Οργανισμού καθώς υπάρχουν πλέον μνημονιακές υποχρεώσεις, ενώ θα πρέπει να εξυπηρετηθούν και οι πελάτες οι οποίοι θα πληρώνουν για να χρησιμοποιούν τις γραμμές, βλέπε ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή όποιος άλλος προκύψει στο μέλλον.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση στην Ελλάδα αγγίζει μόλις το 0,7% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας, τη στιγμή που σε άλλες χώρες τα ποσοστά της σιδηροδρομικής μεταφοράς είναι… διψήφια.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Οργανισμός προχωρά σε κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ του ομίλου Πειραιώς, προκειμένου να συνδεθεί το τρένο με τα εμπορευματικά κέντρα μεγάλων βιομηχανιών, ένα εκ των οποίων θα κατασκευαστεί στη Λάρισα και θα εξυπηρετεί όλη την Θεσσαλία.
Χαμός χθες στη Βουλή καθώς έντονες αντιδράσεις προκάλεσε η απόπειρα για δεύτερη φορά κατάθεσης «φωτογραφικής» τροπολογίας από βουλευτή της συμπολίτευσης (Δημητριάδης, Κοζάνης), με την οποία επιδιώκεται η απαλλαγή από πρόστιμα αποκρατικοποιημένων εταιρειών, ακόμη και αν αυτά είχαν επιβληθεί για υποθέσεις λαθρεμπορίας.
Δεν αποκαλύφθηκε ποιόν εξυπηρετεί, αλλά στα πηγαδάκια ακουγόταν το όνομα του Σαββίδη και της ΣΕΚΑΠ. Η εταιρεία έχει αποκρατικοποιηθεί, όμως της επιβλήθηκε πρόστιμο με δικαστική απόφαση για παραβάσεις που βαρύνουν προηγούμενη διοίκηση το οποίο καλείται να το πληρώσει ο υφιστάμενος ιδιοκτήτης της, εν προκειμένω ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης.
Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά. Πριν από λίγες ημέρες το Δημόσιο κατέβαλε 598.000 ευρώ με τα οποία εξοφλήθηκε οδικό έργο 10 χλμ., τμήμα της εθνικής οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, το οποίο ολοκληρώθηκε 18 χρόνια πριν και είχε τιμολογηθεί σε... δραχμές! Πρόκειται για την επιτομή της κακοδαιμονίας των έργων υποδομής στην χώρα μας. Καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, αναθεωρήσεις προϋπολογισμού με αύξηση του τελικού κόστους και πολύχρονες δικαστικές διαμάχες. Δεν ξέρουμε αν ζει ο εργολάβος…
Μέσω του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, με ακροαματική διαδικασία, θα επικυρώνονται τελικά όλες οι συμβάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών επιχειρήσεων που θα προκύπτουν από τον εξωδικαστικό μηχανισμό. Ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης δεν προχώρησε τελικώς σε αλλαγή του νομοσχεδίου που προέβλεπε την επικύρωση σε ορισμένες περιπτώσεις με απλή διάταξη από δικαστή του μονομελούς πρωτοδικείου με δικαίωμα οποιουδήποτε θιγομένου να ασκήσει ανακοπή, ρύθμιση που θα επιτάχυνε έστω και μερικώς τη διαδικασία. Με άλλα λόγια, ένα από τα βασικά προβλήματα του νομοσχεδίου, ο κίνδυνος δηλαδή σοβαρής εμπλοκής των υποθέσεων στα δικαστήρια, παραμένει.
Ήταν να το δούμε και αυτό στα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα. Η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα σε εισηγμένη! Πρόκειται για την μονάδα της Κλωστοϋφαντουργίας «Επίλεκτος» στα Φάρσαλα, η οποία παλεύει χρόνια τώρα να τα βγάλει πέρα με τα προβλήματα του κλάδου αλλά κυρίως με τα τεράστια ενεργειακά κόστη λειτουργίας καθώς ανήκει στις ενεργοβόρες. Όταν πληρώνεις το ρεύμα σε διπλάσια τιμή από τους Τούρκους και τους Βούλγαρους ποιόν να καταφέρεις να ανταγωνιστείς για να σταθείς στις διεθνείς αγορές;…
Καλό τριήμερο σε όλους
Κώστας Τόλης