H Λάρισα, σύμφωνα με τον πρόεδρο των καφετεριούχων, διαθέτει 450 καφετέριες στις οποίες εργάζονται 6.500 άτομα. Ανάλογη είναι βέβαια η εικόνα και στις άλλες θεσσαλικές πόλεις. Μερικοί, άγνωστο γιατί, καμαρώνουν κιόλας για την επίδοση. Όπως και να το δει κανείς πρόκειται για μια τόσο αντιπαραγωγική πρωτιά που κάθε άλλο παρά σου επιτρέπει να επαίρεσαι. Ο καφές στην Ελλάδα εισάγεται και καταναλώνεται σερβιριζόμενος, ούτε με την παραγωγή έχουμε σχέση ούτε την εμπορία. Η χώρα δεν διαθέτει βεβαίως φυτείες καφέ. Σωστά, αλλά μήπως η γειτονική Ιταλία που είναι η πρώτη δύναμη του είδους στον κόσμο έχει καφεόδενδρα;…
Η Σκιάθος φοράει τα καλά της. Πιθανότατα τη Μεγάλη Τετάρτη, και εφόσον όλα κυλήσουν σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα γίνει η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην παραχωρησιούχο Fraport Greece. Η εταιρεία θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους για τα επόμενα 40 χρόνια. Την επιχείρηση θα συντονίσουν η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το υπερσύγχρονο «command center», που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της στην Αθήνα, στην περιοχή της Καλογρέζας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί στη Βουλή το 2016 υπέβαλλαν αίτηση αποποίησης κληρονομιάς 54.422 φορολογούμενοι έναντι 45.628 το 2015, 41.388 το 2014 και 29.199 το 2013. Οι αριθμοί τρομάζουν και αναγκάζουν την κυβέρνηση να ενεργοποιήσει σχετική ρύθμιση που είχε ψηφιστεί παλαιότερα και προβλέπει την καταβολή φόρου κληρονομιάς με την παραχώρηση ακινήτου στο δημόσιο.
Βεβαίως, δεν είναι μόνο - ούτε κυρίως - οι φόροι που οδηγούν πολλούς στην αποποίηση κληρονομιάς ακίνητης περιουσίας. Αφού τις περισσότερες φορές ο βασικός λόγος είναι η επιδίωξη αποποίησης των χρεών του κληρονομούμενου που οδηγεί στην πρακτική αυτή. Είναι όμως μια λύση για πολύ κόσμο που δεν έχει τα χρήματα για να πληρώσει τους αναλογούντες φόρους για την περιουσία που κληρονόμησε…
Εξαιρετική οδηγική εμπειρία, με ταχύτητα και ασφάλεια, προσφέρουν οι σήραγγες των Τεμπών, σύμφωνα με όσους είχαν την ευκαιρία να περάσουν από αυτές. Ένα έργο που καθυστέρησε πολύ και τελικά κόστισε ακριβά. Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το Δημόσιο και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν τελικά καταβάλει στις δύο κοινοπραξίες «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» και κατασκευαστική κοινοπραξία «Μαλιακός- Κλειδί», 753,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσια από όσα υπολόγιζαν αρχικά. Υπολογίζεται δε ότι ανά χλμ. δόθηκαν 4,6 εκατ. ευρώ για να γίνουν οι απαλλοτριώσεις και να ολοκληρωθεί ο άξονας. Πρόκειται για τα 14 «χρυσά» χιλιόμετρα του έργου…
Όσοι επιλέγουν να ταξιδεύουν αγοράζοντας υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, οι περισσότεροι δηλαδή, πρέπει να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα. Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την αξιοπιστία των διαδικτυακών τόπων σύγκρισης τιμών και ταξιδιωτικών κρατήσεων. Η έρευνα έδειξε ότι δύο στους τρεις διαδικτυακούς τόπους παρείχαν στους ταξιδιώτες παραπλανητικές πληροφορίες σε σχέση με τις τιμές. Συνολικά από τους 352 ιστοτόπους που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε 235 εξ αυτών. Στις παραπλανητικές πληροφορίες που αναρτούσαν περιλαμβάνονται αναφορές για διαθεσιμότητα περιορισμένου αριθμού δωματίων, για χαμηλότερες τιμές από τις πραγματικές ή και για ανύπαρκτες προσφορές. ..
Καλή (Μεγάλη) εβδομάδα
Κώστας Τόλης