Πέρα από το νέο σχεδιαστικό μοτίβο με την ακόμη πιο εμφατική οκτάγωνη μάσκα με τις έξι φάσες, τους προηγμένους προβολείς λέιζερ Matrix και τα ενιαία πίσω στενόμακρα φωτιστικά σώματα, το Q8 Concept δείχνει πως θα είναι η ναυαρχίδα της και ένα μέρος από την τεχνολογία που θα υιοθετηθεί στα μοντέλα της μέσα στην επόμενη πενταετία.
Audi-Q8-14Με μέγεθος ενός μεγάλου SUV και κουπέ στιλ το Q8 ξεπερνά ελάχιστα τα πέντε μέτρα σε μήκος, ενώ εξίσου εντυπωσιακό είναι το τεράστιο τρίμετρο μεταξόνιο που διασφαλίζει αρχοντικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το δίμετρο σε πλάτος αμάξωμα, ενώ εντυπωσιακό (όσο και ανούσιο;) είναι όπως θα δείτε στο βίντεο το σκέπασμα των προβολέων με μεταλλικές επιφάνειες όταν είναι σβηστά.
Audi-Q8-19Πάντως, το άνοιγμα των δίχως πλαίσιο θυρών -όχι μέσω κάποιων χειρολαβών- πατώντας το λογότυπο της Audi στις κολώνες είναι κάτι που θα δούμε σύντομα και σε μοντέλα παραγωγής. Στο high tech διάκοσμο ξεχωρίζουν οι πολλές touch-screen, οι διακόπτες με λειτουργία χειρονομίας και η μεγάλη κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών όπου συνδυάζεται το επόμενης γενιάς σύστημα πολυμέσων.
Audi-Q8-29Το σύστημα πρόωσης είναι υβριδικό plug-in και συνδυάζει ένα τρίλιτρο TFSI με έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κιβώτιο 8 σχέσεων με συνδυαστική ισχύ στα 442 άλογα και ροπή στα 700 Νm ροπή. Η συστοιχία των μπαταριών βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, αποτελείται από 104 κυψέλες συνολικής χωρητικότητας 17,9kWh, προσφέρει έως 60 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτροκίνησης, χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες για μία φόρτιση, ενώ η συνολική αυτονομία (με την συνδρομή του TFSI) ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές αφού το 0-100 ολοκληρώνεται σε 5,4 δλ., η τελική φτάνει κοντά στα 270 χλμ./ώρα, η τυποποιημένη κατανάλωση είναι στα 2,3 λτ./100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 85,3 γρ./χλμ. Φυσικά το σασί συνδυάζεται με την γνωστή τετρακίνηση της Audi και την λειτουργία selective torque control, υπάρχει αερανάρτηση με ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος και διαδρομή έως 90 χλστ., ενώ αξιοσημείωτοι είναι οι τροχοί 23 ιντσών με λάστιχα 305/35.
Τέλος να πούμε πως το Q8 παραγωγής αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους αρχές 2018, θα κατασκευάζεται στην Μπρατισλάβα δίπλα από το Q7 και τις μελλοντικές εκδοχές των Porsche Cayenne και VW Touareg.