Από τη «μάχη» των μικρομεσαίων Corolla, Astra και Accent τα πρώτα χρόνια των ‘00s, έως την πρωτοκαθεδρία των μικρών και την καθολική υπεροχή του Toyota Yaris των τελευταίων ετών, αυτά είναι τα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα στην Ελλάδα από το 2000 μέχρι και σήμερα.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου πάντοτε αντικατόπτριζε και την οικονομική κατάσταση της χώρας. Έτσι λοιπόν, μια έρευνα στις πωλήσεις αυτοκινήτων της τελευταίας 20ετίας αποκαλύπτει ότι την εποχή πριν την κρίση του 2010, ο Έλληνας αναδείκνυε ως πιο δημοφιλή κυρίως μικρομεσαία μοντέλα.

Από το 2010 και μετά, όταν η οικονομική κρίση έπληξε τη χώρα μας, πιο δημοφιλή νέα μοντέλα αναδείχθηκαν τα μικρά (μικρότερα σε μέγεθος από τα μικρομεσαία και πιο προσιτά), τα οποία παραμένουν ως τα πιο καλοπουλημένα και στις ημέρες μας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι στην Ελλάδα το απόλυτο ρεκόρ πωλήσεων συνέβη το 2000, όταν και ταξινομήθηκαν στη χώρα μας 290.225 καινούργια αυτοκίνητα, με αντίστοιχα νούμερα να καταγράφονται συνεχώς μέχρι και το 2008 που έκλεισε στις 276.746 πωλήσεις.

Από το 2009 και μετά, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου «χτυπήθηκε» σφοδρά από την οικονομική κρίση που άλλαξε τα δεδομένα στη χώρα, φθάνοντας να κάνει διαδοχικά αρνητικά ρεκόρ το 2012 και το 2013, με 58.482 και 58.694 πωλήσεις αντίστοιχα (πτώση 80%!).

Το 2014 και σε όλα τα υπόλοιπα έτη μέχρι και το 2019, προτού δηλαδή η επιδημία του κορωνοϊού αλλάξει και πάλι τα δεδομένα τη χρονιά που διανύουμε, η αγορά αυτοκινήτου αύξησε σταθερά τις πωλήσεις της φθάνοντας την περσινή χρονιά στα 114.109 αυτοκίνητα, χωρίς πάντως και πάλι να αγγίζει ούτε καν στο 50% των πωλήσεων της περιόδου πριν την κρίση.

Μέσα σε αυτή την κατάσταση, διαφοροποιήθηκαν σταδιακά και τα μοντέλα που οι Έλληνες αγόραζαν. Έτσι λοιπόν, όπως προείπαμε, μέχρι και τα μέσα της πρώτης δεκαετίας του ’00 στη χώρα μας πιο δημοφιλή ήταν τα μικρομεσαία αυτοκίνητα, με μοντέλα όπως η Toyota Corolla, το Opel Astra, το Hyundai Accent, αλλά και το Peugeot 307 και το Ford Focus να μάχονται για την πρώτη θέση των πωλήσεων.

Από το 2007 και μετά τα ηνία παίρνουν τα μικρά και εάν μέχρι και το 2013 υπήρξε μάχη μεταξύ των Toyota Yaris, Opel Corsa αλλά και του Ford Fiesta, από το 2013 υπάρχει μια συνεχής και πλέον, καθολική επικράτηση του Toyota Yaris, που δεν επέτρεψε σε κανένα άλλο μοντέλο να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία του.

Παρακάτω, μπορείτε να δείτε ποια μοντέλα αναδείχθηκαν ως τα πρώτα σε πωλήσεις στη χώρα μας, από το 2000 μέχρι και σήμερα. Δώστε προσοχή στα νούμερα των πωλήσεων, αφού θα διαπιστώσετε και εσείς ότι τα πρώτα μοντέλα του 2000, του 2001 και του 2002 σημείωναν σχεδόν τις 4πλάσιες πωλήσεις σε σχέση με αυτά του 2012 και του 2013, των ετών δηλαδή που η χώρα μας βρισκόταν στη χειρότερη ύφεση της ιστορίας της.

Τα Best-Seller μοντέλα της Ελλάδας από το 2000 μέχρι και το 2020

2000: Hyundai Accent (14.361 πωλήσεις)

2001: Opel Astra (13.050 πωλήσεις)

2002: Fiat Punto (10.180 πωλήσεις)

2003: Toyota Corolla (9.791 πωλήσεις)

2004: Toyota Corolla (9.812 πωλήσεις)

2005: Toyota Corolla (9.281 πωλήσεις)

2006: Ford Focus (9.444 πωλήσεις)

2007: Opel Corsa (9.687 πωλήσεις)

2008: Toyota Yaris (7.983 πωλήσεις)

2009: Ford Fiesta (7.534 πωλήσεις)

2010: Toyota Yaris (7.983 πωλήσεις)

2011: Opel Corsa (6.021 πωλήσεις)

2012: Opel Corsa (3.957 πωλήσεις)

2013: Toyota Yaris (3.823 πωλήσεις)

2014: Toyota Yaris (4.164 πωλήσεις)

2015: Toyota Yaris (5.017 πωλήσεις)

2016: Toyota Yaris (5.306 πωλήσεις)

2017: Toyota Yaris (5.508 πωλήσεις)

2018: Toyota Yaris (6.543 πωλήσεις)

2019: Toyota Yaris (6.992 πωλήσεις)

2020: Toyota Yaris (4.036 πωλήσεις)*

*Από τον Ιανουάριο μέχρι και το Σεπτέμβριο.

Σπύρος Χώτος